Reklama

Zawieszenie pneumatyczne w dostawczaku – na co zwrócić uwagę?

Zawieszenie pneumatyczne w dostawczaku – na co zwrócić uwagę?

Zawieszenie pneumatyczne to jeden z popularniejszych elementów dodatkowego wyposażenia montowanego w dostawczakach. Tomasz Langner, konsultant ds. techniczno-handlowych MTT System odpowiada na pytania dostawczakiem.pl.

Zawieszenie pneumatyczne nie należy do wyposażenia standardowego w pojazdach dostawczych. W czym pomaga taki zestaw resorów pneumatycznych? Jakie są plusy takiego rozwiązania?

Faktycznie, nie jest to standardowe wyposażenie, jednak coraz częściej użytkownicy samochodów dostawczych decydują się na montaż poduszek pneumatycznych.

Reklama

Głównymi zaletami systemu zawieszenia pneumatycznego są poprawa bezpieczeństwa i komfortu jazdy, zwiększona stabilność i amortyzacja, podparcie dużego obciążenia i to co jest ważne dla kierowców przewożących delikatne towary – eliminacja wstrząsu ładunku.

Plusów jest sporo. Przykładowo jeden z naszych klientów flotowych, zgłosił się ostatnio po system zawieszenia pneumatycznego, ponieważ uszkodził fabryczne pióra resoru wykonane z tworzywa sztucznego już zaledwie po przejechaniu 30 tys. kilometrów. W tym przypadku resor pneumatyczny wzmocni fabryczne zawieszenie i stanie się czynnym elementem wspomagającym układ zawieszenia.

Czy do każdego modelu busa MTT System ma gotowe zestawy? W końcu np. Renault Master X62 występuje z pojedynczymi i bliźniaczymi kołami na tylnej osi. Taka sama sytuacja dotyczy też m.in. Mercedesa Sprintera typoszeregu W906 oraz 907/910.

Posiadamy systemy do większości modeli samochodów dostawczych w tym dla Fiata Ducato, Iveco Daily, Renault Master, Forda Transit, Mercedesa Sprintera, VW Craftera itp. Nasze zawieszenia pneumatyczne możemy indywidualnie skonfigurować do danego modelu samochodu oraz do wymagań klienta.

Pełną listę modeli znajdą Państwo na naszej stronie www.mttsystem.pl. Nasi specjaliści w swoich projektach uwzględniają wszystkie kluczowe aspekty podwozia samochodu, m.in. to czy samochód posiada na tylnej osi koła pojedyncze czy bliźniacze albo czy napęd jest na koła przednie, tylne lub posiada układ 4×4. Do tego dochodzi jeszcze wiele innych istotnych kwestii.

W przypadku kilkuletnich busów czy pasażerskich minibusów montaż nie będzie żadnym problemem. A jak wygląda sytuacja, kiedy klient będzie chciał zamontować pneumatyczne zawieszenie w dopiero co odebranym z salonu samochodzie? Czy grozi mu utrata fabrycznej gwarancji?

Nasze produkty przeszły szereg badań pod kątem bezpieczeństwa użytkowania, wytrzymałości i jakości komponentów. Otrzymaliśmy certyfikat PIMOT (red. Przemysłowy Instytut Motoryzacji) oraz TUV Nord. Dzięki certyfikacji, samochody wyposażone w nasze systemy pneumatyczne nie mają problemu z gwarancją jak i przeglądami w Polsce i krajach europejskich.

Konstrukcje naszych zawieszeń są wykonane z grubej 5-milimetrowej blachy malowanej proszkowo i nie ingerują w ramę pojazdu.

Mocowania przez nas zaprojektowane nie wymagają ingerencji w konstrukcję podwozia np. wiercenia w ramie. W większości przypadków mocowania wraz z resorem pneumatycznym montowane są w miejsca fabrycznych odbojów.

Co wchodzi w skład standardowego zestawu pneumatycznego zawieszenia dla busa a za co trzeba dopłacić? Czy ceny takiego zestawu MTT System różnią się w zależności od marki i modelu pojazdu?

Podstawowy system zawieszenia pneumatycznego składa się z elementów mocujących, poduszek pneumatycznych, kompletu śrub, przewodów oraz sterownika pneumatycznego.

Cena takiego zestawu rozpoczyna się już od 1050 złotych i różnią się w zależności od modelu samochodu. W opcjach dodatkowych znaleźć można różnorodne pod względem mocy kompresory, a także panele sterujące, które dzielimy na centralne pozwalające na równomierne podnoszenie i opuszczanie tylnej części samochodu oraz niezależne umożliwiające poziomowanie pojazdu.

W swojej ofercie posiadamy panele sterujące uniwersalne, a także montowane w desce rozdzielczej, dedykowane do danego modelu samochodu.

Przykładowo w samochodzie Fiat Ducato i jego bliźniaczych modelach Citroen Jumper oraz Peugeot Boxer, miejsce na sterownik znajduje się w kokpicie z lewej strony kierownicy. W tych modelach, również z boku fotela kierowcy producent przewidział miejsce na panel sterujący.

Ostatnio rozszerzyliśmy swoją ofertę o sterowniki tzw. łopatkowe oraz system zewnętrznego pompowania. Ciągle się rozwijamy i pracujemy nad tym by sprostać oczekiwaniom naszych klientów.

Także konfiguracja zestawu zawieszenia pneumatycznego zależy w pełni od klienta i jego indywidulanych wymagań.

Czy MTT System oferuje także usługę montażu?

Warto podkreślić, że jesteśmy producentem, ale także oferujemy usługi montażowe i serwisowe naszych produktów. Serdecznie zapraszamy do naszej siedziby w Gliwicach. Czas montażu zależny jest od wybranej konfiguracji. Trwa od 2 do 5 godzin.

Posiadamy również rozbudowaną sieć punktów montażowych w całej Polsce. Wystarczy do nas zadzwonić, podać miejscowość, a my zaproponujemy warsztat, który mieści się najbliżej miasta klienta.

Ile waży taki kompletny zestaw np. do Fiata Ducato X250/X290, bo rozumiem, że od 2006 roku konstrukcja tylnego zawieszenia nie zmieniła się za bardzo?

Zgadza się, jeśli chodzi o samochód Fiat Ducato X250/290 i jego bliźniacze modele Citroen Jumper i Peugeot Boxer podwozie nie zmieniło się od 2006 roku. Podstawowy zestaw waży około 15 kilogramów.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru firmy oferującej zawieszenia pneumatyczne? Czy MTT System dysponuje dokumentacją potwierdzającą, że zestawy oferowane przez Państwa markę spełniają określone parametry jakościowe i dotyczące bezpieczeństwa?

Zwracamy uwagę w szczególności na dobór komponentów, z których stworzony jest zestaw: grubość i sposób zabezpieczenia blachy, z jakiej są wykonane elementy mocujące czy rodzaj zastosowanej membrany w poduszce pneumatycznej. Warto podkreślić, że nasze poduszki pneumatyczne wyposażone są w membranę znanej marki Rubena.

Po rozmowach z naszymi klientami wiemy, że duże znaczenie dla nich ma to, że kupują system pneumatyczny u polskiego producenta, który daje im 24-miesięczną gwarancję, co jest równoznaczne z tym, że w razie problemu wszystkie komponenty znajdą u nas na miejscu w Gliwicach.

Jak już wcześniej wspominałem – certyfikacja również jest istotnym aspektem przy wyborze systemu. W naszym wypadku o jakości świadczą certyfikaty: PIMOT oraz międzynarodowy TUV.

Dziękuję za rozmowę

Partnerem materiału jest MTT System Sp. z o.o.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

jeden × cztery =