Polskie przedstawicielstwo Nissana ogłosiło akcję przywoławczą dla modeli NV200 i e-NV200. Powodem są wadliwie sprężyny gazowe podtrzymujące tylną klapę.
Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. Sp. z o.o. Oddział w Polsce rozpoczął właśnie akcję serwisową, która obejmuje m.in. modele NV200 (M20 NMISA wyprodukowane od 01.08.2009 r. do 31.03.2016 r.), NV200 (M20 Shonan wyprodukowane od 01.08.2009 r. do 27.11.2015 r. oraz napędzane elektrycznym silnikiem e-NV200 (ME0 NMISA wyprodukowane od 01.04.2014 r. do 04.03.2016 r.).
Zobacz też: Dwa Nissany e-NV200 Evalia dla księcia Monako
Kampania serwisowa obejmuje również SUV-y X-Trail (T32 NMGR wyprodukowane od 15.01.2015 r. do 08.04.2016 r.) oraz X-Trail (T32 Kyushu wyprodukowane od 01.04.2014 r. do 25.12.2015 r.)
Łącznie na polskim rynku akcja serwisowa dotyczy 589 pojazdów, a ich lista numerów VIN dostępna jest TUTAJ.
W powyższych samochodach modelach powłoka lakiernicza sprężyny gazowej drzwi tyłu nadwozia nie jest zgodna z wymaganiami projektowymi w zakresie zabezpieczenia antykorozyjnego, co może skutkować korozją, a nawet pęknięciem zewnętrznej rury sprężyny gazowej.
W konsekwencji istnieje prawdopodobieństwo utraty ciśnienia gazu wewnątrz sprężyny gazowej, co skończyć się może odłączeniem sprężyny gazowej od samochodu podczas otwierania lub zamykania tylnych drzwiami pojazdu.
Polski oddział Nissana zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami wszystkich potencjalnie zagrożonych samochodów w celu dokonania bezpłatnej wymiany wadliwego na część poprawioną. Ze względu na ograniczenia w dostępności podzespołów i potrzebnych narzędzi, naprawy rozpoczną się dopiero w sierpniu 2016 roku.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. Sp. z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 801 647 726; e-mail: poland@nissan-services.eu).
Źródło zdjęcia: Nissan