Nissan przebudował elektrycznego minibusa e-NV200 wykorzystując do napędu ogniwa paliwowe zasilane bioetanolem. Zasięg tego auta to ponad 600 kilometrów.
Prototypowy Nissan wykorzystujący technologię e-Bio Fuel-Cell powstał na bazie elektrycznego e-NV200 Evalia, który występuje też w wersji użytkowej, ale pojazd ten dostępny jest też z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi.
Zobacz też: Test Nissana NV200 1.5 dCi – mały van z dużą paką (wideo, zdjęcia)
Układ napędowy Solid Oxide Fuel-Cell (SOFC) wykorzystuje ogniwa paliwowe zasilane 100-procentowym etanolem do ładowania baterii o pojemności 24 kWh. Zbiornik mieści 30 litrów, dzięki czemu zasięg e-NV200 ma przekraczać ponad 600 kilometrów na jednym tankowaniu.
Paliwa z bioetanolu produkuje się głównie z trzciny cukrowej oraz kukurydzy, które są powszechne w Ameryce Północnej i Południowej. Dzięki łatwej dostępności tego paliwa i istniejącej już infrastruktury, będzie to technologia o wiele łatwiejsza do wprowadzenia na rynek niż technologia wykorzystująca wodór. Prototypowy Nissan e-NV200 testowany będzie na brazylijskich drogach, ale specjaliści przewidują, że technologia e-Bio Fuel-Cell będzie gotowa w okolicach 2020 roku.
Źródło zdjęć: Nissan