Nowy Renault Master E-Tech w cenie od 237 000 zł netto

Nowy Renault Master E-Tech w cenie od 237 000 zł netto

Renault Polska opublikowała ceny nowego Mastera E-Tech. Elektryczny furgon L2H2 z większą baterią 87 kWh dostępny jest od 237 000 zł netto.

Polski importer poinformował dzisiaj, że wchodząca na nasz rynek IV generacja Renault Master będzie dostępna – tak jak poprzednik – z napędem elektrycznym.

Francuski producent ma w planach dwie wersje różniące się pojemnością baterii trakcyjnej: 40 kWh oraz 87 kWh. W Polsce dostępna ma być większa bateria oferowana z nadwoziem furgon L2H2 w cenie 237 000 zł netto/291 510 brutto oraz L3H2 w cenie 238 200 zł netto/292 986 brutto.

Warto zaznaczyć, że oba warianty to odmiany z 3,5-tonowym DMC – L2H2 oferuje ładownię o kubaturze 10,8 m3 a L3H2 już 13 m3.

Według danych z konfiguratora Master E-Tech z nadwoziem L2H2 oferuje do 1050 kg ładowności a wersja L3H2 już tylko do 969 kg (oczywiście dane dotyczą pustego pojazdu bez kierowcy).

Oczywiście nowy Master E-Tech może być objęty dopłatami w ramach programu „Mój Elektryk” – przy deklaracji przebiegu średniorocznego dopłata sięga nawet 70 000 zł.

Według danych producenta, zasięg wersji L2H2 przy pomiarze WLTP dochodzić ma do 460 kilometrów a akumulator trakcyjny można ładować prądem zmiennym AC o mocy 22 kW lub prądem stałym DC o mocy 130 kW.

We wcześniejszych komunikatach Renault podawało, że średnie zużycie energii elektrycznego Mastera IV generacji ma nie przekraczać 21 kWh/100 km w cyklu WLTP a teraz „przyznaje się” do 24,5 kWh/100 km.

W każdym razie z oficjalnych komunikatów wynika, iż szybkie ładowanie prądem stałym z terminali o mocy 130 kW pozwala uzyskać 229 km zasięgu w 30 minut, natomiast ładowanie od 10% do 100% z domowych źródeł zasilania zajmuje mniej niż cztery godziny w przypadku podpięcia pod ładowarkę 22 kW AC.

„Blaszka” z DMC 4250 kg ma mieć ładowność dochodzącą do 1625 kg a maksymalny uciąg na haku przyczepy hamowanej dochodzić ma do 2500 kg. Pytanie tylko czy i kiedy ta wersja trafi do polskiej oferty.

 Master E-Tech napędzany ma być przez elektryczny silnik o mocy 143 KM a maksymalny moment obrotowy dochodzić ma do 300 Nm. Średnie zużycie energii według Renault ma nie przekraczać 24,5 kWh/100 km w cyklu pomiarowym WLTP. A na zdjęciu widok na cyfrowy zestaw wskaźników, który także będzie dostępny w wersjach ze spalinowym silnikiem 2.0 dCi.

Bo po spełnieniu kilku warunków taka Masterka elektryczna z DMC 4,25 tony mogłaby być prowadzona przez kierowcę z kategorią B (odpowiedni wpis w dokumentacji pojazdu a kierowca z 2-letnim prawem jazdy).

Elektryczne Renault Master z typoszeregu XDD będzie w standardzie wyposażone m.in. w manualną klimatyzację, system multimedialny openR link z 10-calowym wyświetlaczem dotykowym, tylnymi czujnikami parkowania, autonomicznym systemem hamowania czy tempomatem.

Niestety, polski importer nie doprecyzował czy wariant 40 kWh będzie oferowany u nas w kraju oraz kiedy w ogóle w salonach pojawią się pierwsze egzemplarze nowego Mastera E-Tech.

Źródło zdjęć: Renault

Podziel się: