Reklama
stats

Renault Master E-TECH – zasięg jednak do 460 km

Renault Master E-TECH – zasięg jednak do 460 km

Mająca zadebiutować wiosną 2024 roku IV generacja Renault Master z napędem elektrycznym E-Tech ma mieć zasięg dochodzący do 460 km.

Dziś Renault sypnęło kolejną garścią informacji dotyczących elektrycznej wersji nowego typoszeregu Mastera z napędem elektrycznym, którego silnik dostępny będzie w wariancie 130 lub 143 KM i w oby przypadkach generować ma 300 Nm.

Potwierdzono, że Master E-Tech będzie dostępny z bateriami trakcyjnymi o pojemności 40 kWh oraz 87 kWh, przy czym mniejszy akumulator pozwalać ma na przejechanie około 200 km (wyniki pomiaru WLTP w trakcie) a większy do 460 km, a to więcej o 50 km niż podawano w listopadzie zeszłego roku (pomiar WLTP).

Reklama

Według francuskiej marki Master E-Tech dostępny będzie w 4-tonowym wariancie wagowym a ładowność dochodzić ma do 1625 kg, natomiast uciąg na haku dochodzić ma do 2500 kg.

Aby optymalnie zarządzać energię w baterii, akumulator trakcyjny wyposażono w system zarządzania ciepłem. W serii znajdzie się też klimatyzacja a wspomagany elektrycznie układ hamulcowy utrzymywać ma skuteczność niezależnie od ciężaru pojazdu a przy okazji odzyskać do 95 kW energii podczas spowalniania.

Jak widać na zdjęciu nowy elektryczny Master dzięki funkcji V2L będzie mógł zaoferować podpięcie np. sprzętu budowlanego o mocy do 3,5 kW.

Przy okazji po raz kolejny Renault potwierdziło, że w jednej fabryce w Batilly będzie produkowany nie tylko spalinowy Master z silnikami 2.0 dCi, ale też elektryczny Master E-Tech oraz odmiany wykorzystujące napęd wodorowy.

Co ciekawe w ramach funkcji Vehicle To Load (V2L) będzie możliwe ładowanie innych urządzeń z gniazdka w kokpicie lub w ładowni, jak elektronarzędzia, komputery. Można przyjąć, że nowy Master E-Tech będzie mógł służyć jako agregat prądotwórczy, choć chyba lepszym porównaniem byłby mobilny powerbank.

Dzięki V2L będzie możliwe zasilanie także specjalistycznych zabudów jak agregaty chłodnicze czy dodatkowe oświetlenie ostrzegawcze lub rozbudowane układy klimatyzacji.

Z kolei funkcja Vehicle To Grid (V2G) pozwalać ma na przesyłanie energii z akumulatora do sieci za pomocą dwukierunkowej ładowarki.

Źródło zdjęć: Renault

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwadzieścia + 9 =