Nowy VW Amarok pojawi się w Polsce w maju 2023 roku. Większy od poprzednika pick-up ma ładowność dochodzącą 1160 kg i 3500 kg uciągu na haku.
W czwartek 7 lipca marka Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentowała nową generację modelu Amarok. Najnowszy pick-up bazuje na konstrukcji Forda Rangera i będzie produkowany w RPA.
II generacja Amaroka jest zdecydowanie większa od poprzednika – ma 5350 mm długości, czyli „urósł” o 96 mm. Z kolei rozstaw osi wynoszący 3270 mm też jest dłuższy o 173 mm, co na pewno przełoży się na ilość miejsca w kabinie.
A skoro już mowa o kabinach, to auto dostępne będzie z pojedynczą kabiną lub podwójną kabiną a klienci mają mieć do wyboru kilka wersji wyposażeniowych: Amarok, Life i Style oraz w topowe warianty PanAmericana (stylistyka nieco bardziej off-road) oraz Aventura (ekskluzywna).
Producent chwali się, że w najnowszym wcieleniu swojego pick-upa głębokość brodzenia zwiększyła się z 500 mm do 800 mm a także poprawiono m.in. kąt natarcia.
Zobacz też: Ford Ranger na rynku od 2023 roku – 3.0 V6 także w Polsce
Najprawdopodobniej na polskim rynku w serii znajdzie się wersja z napędem 4×4, chociaż na niektórych rynkach (poza Europą auto trafi do Australii i Nowej Zelandii, Afryki oraz na Bliski Wschód) będzie także dostępna wersja RWD.
Volkswagen Amarok II generacji – paleta silnikowa
Pod maską nowego Amaroka znajdzie się kilka jednostek napędowych. I tak na rynku afrykańskim oferowany będzie silnik 2.0 TDI 150 KM. Do tego w gamie będzie 2.0 TDI o mocy 170 KM a także 2.0 BiTDI o mocy 204 KM lub 209 KM.