Jeszcze w tym roku pojawi się na rynku zmodernizowany VW Amarok. Pod jego maską znajdą się 6-cylindrowe widlaste turbodiesle o mocach 165, 204 i 224 KM.
Nowa wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2 967 ccm zastąpi silnik 2.0 TDI, który występuje ciągle w odmianach 140 oraz 180 KM. Widlasta konstrukcja pojawi się pod koniec września w ramach faceliftingu, który obejmie również przedni pas Amaroka oraz jego deskę rozdzielczą.
Zobacz też: Nowy Volkswagen Amarok – pick-up klasy premium?
Silnik V6 oferowany ma być w trzech konfiguracjach: 165, 204 oraz 224 KM. Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejsza jednostka napędowa, która dostępna ma być pod koniec września 2016 roku.
Zależnie od wersji silnikowej Volkswagen Amarok będzie dostępny z kilkoma opcjami napędu, w tym z klasycznym napędem na tylne koła, z układem 4MOTION (napęd na tył i dołączanym napędem przedniej osi, z mechaniczną skrzynią biegów), lub ze stałym napędem 4×4 i z mechanizmem różnicowym typu torsen (dostępny wyłącznie z 8-stopniowym „automatem”).
Topowy 224-konny motor dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości aż 550 Nm, który dostępny jest już przy 1 500 obr./min., a przypomnijmy, że najmocniejszy starszy 180-konny silnik 2.0 TDI miał „tylko” 440 Nm osiąganych przy 1 750 obrotów.
Przedział ładunkowy nie zmienił swojej kubatury. Amarok z podwójną kabiną ma powierzchnię paki wielkości 2,52 metra kwadratowego.
W przedziale ładunkowym czterodrzwiowego Amaroka tradycyjnie mieści się standardowa europaleta. Do tego, zależnie od wersji wyposażenia, pick-up Volkswagena może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony (wcześniej maksymalnie 3,2 tony).
Źródło zdjęć: Volkswagen