VW Crafter II oferowany będzie w trzech wersjach długości nadwozia i z trzema wysokościami dachu a do napędu posłuży silnik 2.0 TDI o mocach 102-177 KM.
Volkswagen zdradził dzisiaj kilka istotnych szczegółów dotyczących II generacji Craftera, którego produkcja ruszyć ma pod koniec 2016 roku w fabryce zlokalizowanej w Białężycach koło Wrześni.
Nowy dostawczak oferowany będzie w trzech długościach nadwozia i z trzema wysokościami dachu w przypadku wersji furgon. Do tego ta całkowicie nowa konstrukcja ma mieć bardzo niski współczynnik oporu powietrza, który wynosić ma tylko 0,33 Cx, co pozytywnie wpłynie na zużycie paliwa, ale też i komfort akustyczny przy większych prędkościach.
Sercem układu napędowego będzie nowy silnik o kodzie EA 288Nutz, która została specjalnie przystosowana właśnie na potrzeby nowego Craftera. Jednostka 2.0 TDI oferowana będzie w wersji 102, 122, 140 KM, a topową jej odmianą będzie podwójnie doładowana konstrukcja o mocy aż 177 KM.
Zobacz też: Test Peugeota Boxera 2.2 HDi 130 – kontener z windą (zdjęcia, wideo)
Jak już wcześniej podejrzewałem silniki napędzać będą mogły przednią, tylną lub obie osie (w przypadku wersji 4MOTION). Do tego w ofercie poza manualnymi przekładniami pojawią się też „automaty”, ale na pewno nie będą one występować w konfiguracji z każdym silnikiem.
Volkswagen chwali się w materiałach prasowych tym, że Crafter II generacji wyposażony będzie w elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy, który zastosowano po raz pierwszy w tej klasie pojazdów.
Do tego na liście wyposażenia nowego VW Craftera znalazły się systemy ESP ze stabilizacją toru jazdy przyczepy, adaptacyjny tempomat ACC, czy układ automatycznego hamowania po kolizji. Do tego największy z gamy samochodów użytkowych Volkswagena będzie mógł być wyposażony m.in. w kamerę cofania z czujnikami parkowania, czy reflektorami LED z funkcją doświetlania zakrętów.
Źródło grafik: Volkswagen Samochody Użytkowe