Reklama

Opel Movano z „plecakiem” na trasy międzynarodowe od VanExpert.pl

Opel Movano z „plecakiem” na trasy międzynarodowe od VanExpert.pl

Opel Movano 2.3 CDTI 170 KM przystosowany do pracy w transporcie ekspresowym to coraz częstszy widok na polskich a przede wszystkim europejskich trasach.

Opel Movano to udany francusko-niemiecki mariaż, który zawdzięcza swoją rosnącą popularność bliskiemu pokrewieństwu z udaną i lubianą Masterką. Gdyby nie grill z błyskawicą, z zewnątrz oba modele trudno byłoby od siebie odróżnić.

Niemieccy inżynierowie nie napracowali się również we wnętrzu. Movano przejęło stylistykę i ergonomię z Masterki, przy zachowaniu niestety średniej, nawet jak na dostawczaka jakości materiałów.

Po zajęciu miejsca w kabinie łatwo dostrzec kosmetyczne zmiany. Zastosowano typowo oplowskie czcionki zegarów, oraz tapicerkę z charakterystycznym wzorem, a nie gładką jak ma to miejsce w bliźniaczej konstrukcji.

Technicznie także na próżno szukać różnic. Pod maską znalazła się 170-konna, sprawdzona jednostka BiTurbo, która zapewnia dobry kompromis między zapotrzebowaniem na paliwo a elastycznością.

Zobacz też: Iveco Daily 35S18 – „międzynarodówka” od VanExpert.pl

Prezentowany egzemplarz w konfiguracji z tylną kabiną sypialną dla kierowcy, potocznie zwaną „plecakiem” – to komfortowe i praktyczne rozwiązanie dla jednego kierowcy. Dzięki obszernym schowkom w górnej części kabiny i pod leżanką, można bez problemu spakować się w 2-3 tygodniową trasę.

Przestrzeń sypialna w „międzynarodówce”, to już nie tylko leżanka, ale też szereg udogodnień. Kabinę można doposażyć m.in. w wysuwaną lodówkę (zdjęcie po lewej), telewizor z anteną DVB-T, niezbędne stoliki, a odwieczny problem z brakiem zasilania rozwiąże estetycznie zabudowany dodatkowy akumulator.

Skrzynia ładunkowa pomieści aż 10 europalet, pomimo zastosowania tylnej kabiny sypialnej. Jest to możliwe dzięki szerokości wewnętrznej 2 450 mm, co pozwala na ułożenie dwóch europalet obok siebie. Zyskujemy kompromis między komfortową przestrzenią do odpoczynku dla kierowcy, a kubaturą przestrzeni ładunkowej. Korzystają na tym i kierowcy, i właściciele firm transportowych.

Regulowana wysokość skrzyni w połączeniu z lepszymi współczynnikami oporu powietrza dla tego typu kabiny wpływają korzystnie na koszty eksploatacji (niższe zużycie paliwa). To kolejny, istotny argument za wyborem tego rodzaju zabudowy. Oczywiście nie ma rozwiązań bez wad. Powiększając przestrzeń sypialną tracimy kilkadziesiąt cennych kilogramów ładowności, warto o tym pamiętać konfigurując zabudowę.

W ubiegłym roku specjaliści z VanExpert.pl zauważyli duży wzrost zainteresowania modelem Movano. – Opel kusi klientów niskimi cenami serwisowania, co przy dużych przebiegach daje wymierne korzyści użytkownikom. Należy zauważyć, że sieć serwisowa niemieckiej marki wymaga odpowiedniego rozwoju w kierunku obsługi typowych „międzynarodówek”, ale dealerzy już zaczynają reagować na te sugestie – wyjaśnia Mateusz Zacharczuk z VanExpert.pl.

– Mariaż Opla i Renault przy produkcji samochodów dostawczych trwa już 20 lat. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji na ten temat, ale po przejęciu Opla przez grupę PSA należy się spodziewać dużych zmian. Kto wie, może już w 2020 roku zobaczymy… nowy model Ducato z błyskawicą na grillu – mówi Mateusz Zacharczuk z VanExpert.pl.

Partnerem artykułu jest VanExpert.pl

Komentarze