Reklama

Ostatnia podróż VW LT na pace Daily. Problemem waga i Euro 3

Ostatnia podróż VW LT na pace Daily. Problemem waga i Euro 3

Tak wyglądała ostatnia podróż leciwego VW LT. Na pace Daily kamper pojechał na złom, ale problemem okazała się waga i… norma Euro 3.

W poniedziałek 22 maja policjanci z niemieckiego Bochum zwrócili uwagę na skrzyniowe Iveco Daily, które przewoziło na pace campervana na bazie I generacji Volkswagena LT.

Nie jestem jakimś ekspertem w dziedzinie kamperów, ale podwyższany dach wygląda niczym jak ten stosowany przez znaną firmę Westfalia, ale czy cały „eLTon” to oryginał a może jednak „rzeźba”, nie dam sobie ręki uciąć.

Reklama

W każdym razie zatrzymane w dzielnicy Wattenscheid dostawcze Daily jechało z tym campervanem na złomowisko, lecz kierowca Dajlaka nie zabezpieczył dostatecznie przewożonego „LT-ka” – funkcjonariusze stwierdzili, że tylna burta była częściowo uchylona, bo kamper nie mieścił się na skrzyni a do tego pasy transportowe były porozrywane.

Policjanci odeskortowali kierowcę Daily na pobliskie złomowisko, gdzie na wagach okazało się, że skrzyniowe Iveco jest tylko lekko przeciążone, co może oznaczać, że „LT-ek był już poddany procesowi „kanibalizacji”. Ostatecznie wiekowy kamper został rozładowany i poddany procesowi zezłomowania.

A ponieważ policjanci dopatrzyli się, że Iveco Daily posiadało jedynie normę emisji spalin EURO 3 (żółta naklejka), w związku z tym nie było dopuszczone do eksploatacji w tzw. strefie ekologicznej, która utworzona została w Bochum już 1 stycznia 2012 roku, policjanci wyciągnęli wobec kierowcy konsekwencje w postaci grzywny oraz zabronili dalszej jazdy.

Źródło zdjęcia: Polizei Bochum

Podziel się: