Już wiadomo, ile kosztować ma na polskim rynku elektryczny Peugeot e-Boxer – cennik za furgon L1H1 zaczyna się od 317 463 złotych brutto.
Polski importer marki Peugeot zaprezentował oficjalny cennik kolejnego dostawczaka w swojej ofercie.
Największy z gamy e-Boxer oferowany jest jak na razie wyłącznie z nadwoziem furgon. Cennik za bazową wersję L1H1 zaczyna się od 258 100 zł netto/317 463 brutto.
Zobacz też: Samochody dostawcze w Polsce – jakie nowości w 2021 roku?
W powyższej cenie otrzymamy furgon ze 120-konym silnikiem dysponującym maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 260 Nm.
Jak na 3,5-tonowe auto przeznaczone do przewozu ładunków nie są to porywające parametry.
Do tego odmiany L1H1 i L2H2 mają pod podłogą zestaw akumulatorów o pojemności 37 kWh, co pozwalać ma na przejechanie do 200 kilometrów (według WLTP).
Większe „blaszki” z serii 435, czyli L3H2, L4H2 oraz L4H3, mogą być wyposażone już w większą baterię 70 kWh, która oferować ma zasięg do 340 kilometrów.
Bezemisyjny e-Boxer ma być wyposażony w standardzie w dwie pokładowe ładowarki (prądu jednofazowego 7 kW i trójfazowego 22 kW) a ładowanie odbywać się ma poprzez gniazdo typu 2 (prądem zmiennym) oraz poprzez gniazdo CCS (prądem stałym).
Zobacz też: Elektryczne vany i kombivany od PSA w 2021 roku
W przypadku ładowania Peugeota e-Boxera poprzez ładowarkę 7 kW potrzeba około 12 godzin, aby uzupełnić w pełni energię „blaszki” z baterią 70 kWh, natomiast dla wersji 37 kWh wystarczy „tylko” 6 godzin.
Natomiast, ze stacji Wall Box 22 kW pełne naładowanie akumulatora potrwać powinno do 5 godzin w przypadku baterii 37 kWh oraz 9 godzin dla zestawu baterii o pojemności 70 kWh) za pomocą pokładowej ładowarki 22 kW,
Co istotne, wymienione wyżej warianty mogą występować także z 4-tonowym DMC (seria 440). Jednak w przypadku tych wersji prędkość maksymalna nie będzie ograniczona do 110 km/h a tylko do 90 km/h.
W przypadku oferującej 17 m3 kubatury ładowni furgon L4H3 wyceniony został na… 369 900 zł netto/454 977 brutto!
Warto jednak pamiętać, że akumulator ma gwarancję na 8 lat lub do przebiegu 160 000 km. Do tego pojemności baterii może spaść o 30% pojemności podawanej obecnie przez producenta.
Źródło zdjęć: Peugeot