Ford Ranger i Toyota Hilux należą do najpopularniejszych pickupów w Europie. Oferują szeroki wybór wersji i bogate wyposażenie. Należący do Superauto.pl serwis Nowydostawczy.pl przygotował porównanie obu modeli.
Czasy, gdy pickupy uchodziły za siermiężne woły robocze, już minęły. Obecnie tego typu samochody coraz częściej są wykorzystywane na co dzień, gdyż oferują one wyższy komfort na drogach i mają znacznie bogatsze wyposażenie, porównywalne z SUV-ami. Jednocześnie nie zatraciły one swoich możliwości użytkowych i można od nich odliczyć podatek VAT. Liderami tego segmentu w Polsce są Toyota Hilux oraz ą Ford Ranger. Postanowiliśmy porównać oba modele.
Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – krótko o modelach
VI generacja Forda Rangera trafiła na rynek w 2022 roku i jest całkowicie nową konstrukcją, która zastąpiła oferowanego przez 12 lat poprzednika. Po raz pierwszy w procesie projektowania pojazdu nie brała udziału Mazda. Zamiast niej Ford zdecydował się na współpracę z Volkswagenem (nowy Amarok jest bliźniakiem technicznym Rangera). Nowy Ranger wizualnie nawiązuje do większego F-150, zwłaszcza z przodu, gdzie znajdziemy reflektory w kształcie litery C (opcjonalnie Matrix LED), a także masywny grill z centralnie biegnącą szeroką listwą z logo marki.
Ford postawił na kanciaste kształty. Tylną klapę zdobi duży napis FORD, znajdziemy też nowe lampy. Producent chwali się, że względem poprzednika paka jest szersza o 50 mm. W kabinie znajdziemy nowoczesny kokpit z pionowym wyświetlaczem o przekątnej 10,1 lub 12 cali, a także 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. audio Bang&Olufsen i kamery 360 stopni.
VIII generacja Toyoty Hilux zadebiutowała w 2015 roku. Samochód jest o 75 mm dłuższy i o 20 mm szerszy od poprzednika, a przy tym o 45 mm niższy. Powiększono też skrzynię ładunkową. W połowie 2020 roku Hilux doczekał się liftingu, w ramach którego zmodyfikowano resory i amortyzatory, atrapę chłodnicy, zmieniono również kształt i wypełnienie lamp. Poprawiono także działanie układu kierowniczego i wprowadzono nowe kolory nadwozia. W kabinie pojawiły się nowe zegary oraz 8-calowy dotykowy ekran zaktualizowanego systemu infotainment.
Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – wymiary
Gamę Forda Rangera tworzą cztery wersje nadwoziowe. Są nimi podwozie z pojedynczą kabiną, pojedyncza kabina z paką, przedłużona kabina z paką oraz podwójna kabina z paką. Podwozie z pojedynczą kabiną liczy 5225 mm długości, zaś pozostałe warianty mierzą 5370 mm. Topowy Raptor z podwójną kabiną mierzy 5381 mm długości. Szerokość wynosi 2208 mm z lusterkami, zaś wysokość od 1874 do 1884 mm (w Raptorze 1922 mm). Rozstaw osi liczy 3270 mm. Ładowność sięga maksymalnie 1200 kg, za wyjątkiem podwozia z pojedynczą kabiną (w jego przypadku to 1361 kg). W wersji z podwójną kabiną skrzynia ładunkowa mierzy 1564 mm długości, 1584 mm szerokości oraz 529 mm wysokości. Topowy Raptor może pochwalić się prześwitem wynoszącym 233 mm, a kąty natarcia, zejścia i rampowy w jego przypadku wynoszą odpowiednio 31, 27 i 24 stopnie.
Toyota Hilux występuje w trzech wersjach nadwoziowych: z pojedynczą kabiną (single cab), przedłużoną kabiną (extra cab) kabiny oraz podwójną kabiną (double cab). W każdej wersji Hilux mierzy 5325 mm długości. Odmiana z pojedynczą kabiną liczy 1800 mm szerokości, zaś pozostałe 1855 mm.
Wysokość różni się i w zależności od wersji liczy 1795, 1810 lub 1815 mm. Rozstaw osi liczy 3085 mm. W wersji z podwójną kabiną skrzynia ładunkowa mierzy 1525 mm długości, 1540 mm szerokości oraz 480 mm wysokości. Ładowność Hiluxa sięga maksymalnie 1115 kg w wersji Invincible, a prześwit liczy maksymalnie 293 mm. Kąty natarcia i zejścia w topowej wersji GR SPORT wynoszą odpowiednio 30 oraz 26 stopni.
Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – silniki
Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Forda Rangera:
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Prędkość maksymalna | Skrzynia biegów | Rodzaje napędu | Dodatkowe uwagi |
2.0 EcoBlue | 170 KM | 405 Nm | 180 km/h | 6MT /6AT (tylko w Double Cab XLT) | 4WD – napęd na cztery koła, z możliwością manualnego sterowania napędami | Wersje XL i XLT, podwozie z kabiną, pojedyncza kabina, przedłużona i podwójna |
2.0 EcoBlue BI-TURBO | 205 KM | 500 Nm | 180 km/h | 10AT | e-4WD – napęd na cztery koła, z możliwością manualnego oraz automatycznego sterowania napędami | Kabina podwójna, Tremor, Limited, Wildtrak |
3.0 V6 EcoBlue | 240 KM | 600 Nm | 180 km/h | 10AT | e-4WD | Kabina podwójna, Wildtrak, Platinum |
2.0 EcoBlue BI-TURBO (Raptor) | 210 KM | 491 Nm | 180 km/h | 10AT | e-4WD | Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,5 s |
3.0 V6 EcoBoost (Raptor | 292 KM | 500 Nm | 180 km/h | 10AT | e-4WD | Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 s |
Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Toyoty Hilux:
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Skrzynia biegów | Rodzaj napędu | Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | Prędkość maksymalna |
2.4 D-4D 150 KM 4×2 6 M/T | 150 KM | 400 Nm | 6MT | 2WD | 13,2 s | 175 km/h |
2.4 D-4D 150 KM 4×4 6 M/T | 150 KM | 400 Nm | 6MT | 4WD | 13,2 s | 170 km/h |
2.4 D-4D 150 KM 4×4 6 A/T | 150 KM | 400 Nm | 6AT | 4WD | 12,8 s | 170 km/h |
2.8 D-4D 204 KM 4×4 6 M/T | 204 KM | 500 Nm | 6MT | 4WD | 10,1 s | 175 km/h |
2.8 D-4D 204 KM 4×4 6 A/T | 204 KM | 500 Nm | 6AT | 4WD | 10,7 s | 175 km/h |
Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – ceny
Poniżej prezentujemy cennik Forda Rangera (kwoty netto):
Podwozie z Kabiną | Pojedyncza Kabina | Przedłużona Kabina | Podwójna Kabina | Podwójna Kabina | Podwójna Kabina | Podwójna Kabina | |
Silnik | 2,0 EcoBlue – 170 KM | 2,0 Ford EcoBlue – 170 KM | 2,0 Ford EcoBlue – 170 KM | 2,0 Ford EcoBlue – 170 KM | – | 2,0 Ford EcoBlue BI-TURBO – 205 KM | 3,0 V6 Ford EcoBlue – 240 KM |
Napęd | M6 4WD | M6 4WD | M6 4WD | M6 4WD | A6 4WD | A10 e-4WD | A10 e-4WD |
XL | 146 250,- | 146 250,- | 156 250,- | 166 550,- | – | – | – |
XLT | – | – | – | 175 000,- | 179 200,- | – | – |
TREMOR | – | – | – | – | – | 199 800,- | – |
LIMITED | – | – | – | – | – | 201 950,- | – |
WILDTRAK | – | – | – | – | – | 209 600,- | 248 800,- |
WILDTRAK X | – | – | – | – | – | 218 650,- | – |
PLATINUM | – | – | – | – | – | – | 259 950,- |
Topowy Ranger Raptor z silnikiem wysokoprężnym o mocy 210 KM kosztuje 262 850 zł netto, zaś z silnikiem benzynowym 307 250 zł netto.
Poniżej prezentujemy cennik Toyoty Hilux (ceny katalogowe netto):
Typ Kabiny/Silnik | DL | DLX | SR | SR5 | SR5+ | INVINCIBLE | INVINCIBLE SPORT | GR SPORT |
Półtorej Kabiny 2.4 D-4D 150 KM 6 M/T 4×4 | – | 155 384 zł | – | – | – | – | – | – |
Podwójna Kabina 2.4 D-4D 150 KM 6 M/T 4×4 | – | 160 684 zł | 171 384 zł | – | – | – | – | – |
Podwójna Kabina 2.4 D-4D 150 KM 6 A/T 4×4 | – | – | 165 084 zł | 175 784 zł | – | – | – | – |
Podwójna Kabina 2.8 D-4D 204 KM 6 M/T 4×4 | – | – | – | 176 284 zł | – | – | – | – |
Podwójna Kabina 2.8 D-4D 204 KM 6 A/T 4×4 | – | – | – | 180 784 zł | 184 084 zł | 202 284 zł | 209 284 zł | 220 184 zł |
Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – wyposażenie
Porównujemy ze sobą podobnie wycenione wersje z porównywalnymi silnikami, czyli Forda Rangera 2.0 EcoBlue BI-TURBO Wildtrak za 209 600 zł z Toyotą Hilux Invincible Sport 2.8 D-4D za 209 284 zł.
Ford Ranger 2024 Wildtrak – wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 18” obręcze kół ze stopów lekkich z oponami wielosezonowymi (255/65 R18)
- Elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego
- Metalowa osłona – pod silnikiem i skrzynią rozdzielczą
- Osłona zbiornika paliwa – z tworzywa
- Dodatkowe ustawienia związane z jazdą terenową (opcje wyświetlane na wyświetlaczu centralnym)
- Przednia krata wlotu powietrza – w stylizacji Wildtrak
- Przedni zderzak częściowo lakierowany w kolorze nadwozia z akcentami w kolorze Boulder Grey i srebrną osłoną podwozia
- Tylny zderzak lakierowany w kolorze nadwozia z nakładkami w kolorze Asphalt MattBlack
- Kraty wlotu powietrza na błotnikach – nielakierowane z obramowaniem w kolorze Boulder Grey
- Relingi dachowe
- Sportowa nakładka skrzyni ładunkowej – aerodynamiczna, kompozytowa w kolorze Boulder Grey
- 12” ekran dotykowy
- Tapicerka skórzana Soho
- Kierownica – wykończona skórą z kontrastowymi szwami
- Nastrojowe oświetlenie wnętrza Ambient LED
- Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go i Lane Centring – tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy oraz funkcją utrzymania pośrodku pasa ruchu
- Blind Spot Information – układ monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach
Toyota Hilux 2024 Invinvible Sport – wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- Elektryczna roleta przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym
- Stalowe orurowanie kapotażowe w kolorze czarnym
- System Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem
- Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna) czarna z szarymi wstawkami
- Podświetlenie clear blue drzwi tylnych
- 18″ felgi aluminiowe w kolorze czarnym z oponami 265/60 R18
- Czarna sportowa nakładka przestrzeni ładunkowej
- Stopnie boczne w kolorze czarnym
- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM)
- Podgrzewane fotele przednie i tylne
- System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
- Światła główne w technologii LED
- Tylne światła w technologii LED
- Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
- Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
- Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
- System wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC)
- Światła przeciwmgielne LED
- System multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym (8″)
- Funkcje Apple CarPlay/AndroidAuto
Artykuł sponsorowany