Reklama

Porównanie: Toyota Hilux 2024 vs Ford Ranger 2024

Porównanie: Toyota Hilux 2024 vs Ford Ranger 2024

Ford Ranger i Toyota Hilux należą do najpopularniejszych pickupów w Europie. Oferują szeroki wybór wersji i bogate wyposażenie. Należący do Superauto.pl serwis Nowydostawczy.pl przygotował porównanie obu modeli.

Czasy, gdy pickupy uchodziły za siermiężne woły robocze, już minęły. Obecnie tego typu samochody coraz częściej są wykorzystywane na co dzień, gdyż oferują one wyższy komfort na drogach i mają znacznie bogatsze wyposażenie, porównywalne z SUV-ami. Jednocześnie nie zatraciły one swoich możliwości użytkowych i można od nich odliczyć podatek VAT. Liderami tego segmentu w Polsce są Toyota Hilux oraz ą Ford Ranger. Postanowiliśmy porównać oba modele.

Reklama

Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – krótko o modelach

VI generacja Forda Rangera trafiła na rynek w 2022 roku i jest całkowicie nową konstrukcją, która zastąpiła oferowanego przez 12 lat poprzednika. Po raz pierwszy w procesie projektowania pojazdu nie brała udziału Mazda. Zamiast niej Ford zdecydował się na współpracę z Volkswagenem (nowy Amarok jest bliźniakiem technicznym Rangera). Nowy Ranger wizualnie nawiązuje do większego F-150, zwłaszcza z przodu, gdzie znajdziemy reflektory w kształcie litery C (opcjonalnie Matrix LED), a także masywny grill z centralnie biegnącą szeroką listwą z logo marki.

Ford postawił na kanciaste kształty. Tylną klapę zdobi duży napis FORD, znajdziemy też nowe lampy. Producent chwali się, że względem poprzednika paka jest szersza o 50 mm. W kabinie znajdziemy nowoczesny kokpit z pionowym wyświetlaczem o przekątnej 10,1 lub 12 cali, a także 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. audio Bang&Olufsen i kamery 360 stopni.

VIII generacja Toyoty Hilux zadebiutowała w 2015 roku. Samochód jest o 75 mm dłuższy i o 20 mm szerszy od poprzednika, a przy tym o 45 mm niższy. Powiększono też skrzynię ładunkową. W połowie 2020 roku Hilux doczekał się liftingu, w ramach którego zmodyfikowano resory i amortyzatory, atrapę chłodnicy, zmieniono również kształt i wypełnienie lamp. Poprawiono także działanie układu kierowniczego i wprowadzono nowe kolory nadwozia. W kabinie pojawiły się nowe zegary oraz 8-calowy dotykowy ekran zaktualizowanego systemu infotainment.

Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – wymiary

Gamę Forda Rangera tworzą cztery wersje nadwoziowe. Są nimi podwozie z pojedynczą kabiną, pojedyncza kabina z paką, przedłużona kabina z paką oraz podwójna kabina z paką. Podwozie z pojedynczą kabiną liczy 5225 mm długości, zaś pozostałe warianty mierzą 5370 mm. Topowy Raptor z podwójną kabiną mierzy 5381 mm długości. Szerokość wynosi 2208 mm z lusterkami, zaś wysokość od 1874 do 1884 mm (w Raptorze 1922 mm). Rozstaw osi liczy 3270 mm. Ładowność sięga maksymalnie 1200 kg, za wyjątkiem podwozia z pojedynczą kabiną (w jego przypadku to 1361 kg). W wersji z podwójną kabiną skrzynia ładunkowa mierzy 1564 mm długości, 1584 mm szerokości oraz 529 mm wysokości. Topowy Raptor może pochwalić się prześwitem wynoszącym 233 mm, a kąty natarcia, zejścia i rampowy w jego przypadku wynoszą odpowiednio 31, 27 i 24 stopnie.

Toyota Hilux występuje w trzech wersjach nadwoziowych: z pojedynczą kabiną (single cab), przedłużoną kabiną (extra cab) kabiny oraz podwójną kabiną (double cab). W każdej wersji Hilux mierzy 5325 mm długości. Odmiana z pojedynczą kabiną liczy 1800 mm szerokości, zaś pozostałe 1855 mm.

Wysokość różni się i w zależności od wersji liczy 1795, 1810 lub 1815 mm. Rozstaw osi liczy 3085 mm. W wersji z podwójną kabiną skrzynia ładunkowa mierzy 1525 mm długości, 1540 mm szerokości oraz 480 mm wysokości. Ładowność Hiluxa sięga maksymalnie 1115 kg w wersji Invincible, a prześwit liczy maksymalnie 293 mm. Kąty natarcia i zejścia w topowej wersji GR SPORT wynoszą odpowiednio 30 oraz 26 stopni.

Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – silniki

Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Forda Rangera:

SilnikMocMoment obrotowyPrędkość maksymalnaSkrzynia biegówRodzaje napęduDodatkowe uwagi
2.0 EcoBlue170 KM405 Nm180 km/h6MT /6AT (tylko w Double Cab XLT)4WD – napęd na cztery koła, z możliwością manualnego sterowania napędamiWersje XL i XLT, podwozie z kabiną, pojedyncza kabina, przedłużona i podwójna
2.0 EcoBlue BI-TURBO205 KM500 Nm180 km/h10ATe-4WD – napęd na cztery koła, z możliwością manualnego oraz automatycznego sterowania napędamiKabina podwójna, Tremor, Limited, Wildtrak
3.0 V6 EcoBlue240 KM600 Nm180 km/h10ATe-4WDKabina podwójna, Wildtrak, Platinum
2.0 EcoBlue BI-TURBO (Raptor)210 KM491 Nm180 km/h10ATe-4WDPrzyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,5 s
3.0 V6 EcoBoost (Raptor292 KM500 Nm180 km/h10ATe-4WDPrzyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 s

Poniżej prezentujemy gamę jednostek napędowych Toyoty Hilux:

SilnikMocMoment obrotowySkrzynia biegówRodzaj napęduPrzyspieszenie od 0 do 100 km/hPrędkość maksymalna
2.4 D-4D 150 KM 4×2 6 M/T150 KM400 Nm6MT2WD13,2 s175 km/h
2.4 D-4D 150 KM 4×4 6 M/T150 KM400 Nm6MT4WD13,2 s170 km/h
2.4 D-4D 150 KM 4×4 6 A/T150 KM400 Nm6AT4WD12,8 s170 km/h
2.8 D-4D 204 KM 4×4 6 M/T204 KM500 Nm6MT4WD10,1 s175 km/h
2.8 D-4D 204 KM 4×4 6 A/T204 KM500 Nm6AT4WD10,7 s175 km/h

Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – ceny

Poniżej prezentujemy cennik Forda Rangera (kwoty netto):


Podwozie z Kabiną
Pojedyncza KabinaPrzedłużona KabinaPodwójna KabinaPodwójna KabinaPodwójna KabinaPodwójna Kabina
Silnik2,0 EcoBlue – 170 KM2,0 Ford EcoBlue – 170 KM2,0 Ford EcoBlue – 170 KM2,0 Ford EcoBlue – 170 KM2,0 Ford EcoBlue BI-TURBO – 205 KM3,0 V6 Ford EcoBlue – 240 KM
NapędM6 4WDM6 4WDM6 4WDM6 4WDA6 4WDA10 e-4WDA10 e-4WD
XL146 250,-146 250,-156 250,-166 550,-
XLT175 000,-179 200,-
TREMOR199 800,-
LIMITED201 950,-
WILDTRAK209 600,-248 800,-
WILDTRAK X218 650,-
PLATINUM259 950,-

Topowy Ranger Raptor z silnikiem wysokoprężnym o mocy 210 KM kosztuje 262 850 zł netto, zaś z silnikiem benzynowym 307 250 zł netto. 

Poniżej prezentujemy cennik Toyoty Hilux (ceny katalogowe netto):

Typ Kabiny/SilnikDLDLXSRSR5SR5+INVINCIBLEINVINCIBLE SPORTGR SPORT
Półtorej Kabiny 2.4 D-4D 150 KM 6 M/T 4×4155 384 zł
Podwójna Kabina 2.4 D-4D 150 KM 6 M/T 4×4160 684 zł171 384 zł
Podwójna Kabina 2.4 D-4D 150 KM 6 A/T 4×4165 084 zł175 784 zł
Podwójna Kabina 2.8 D-4D 204 KM 6 M/T 4×4176 284 zł
Podwójna Kabina 2.8 D-4D 204 KM 6 A/T 4×4180 784 zł184 084 zł202 284 zł209 284 zł220 184 zł

Ford Ranger 2024 vs Toyota Hilux 2024 – wyposażenie

Porównujemy ze sobą podobnie wycenione wersje z porównywalnymi silnikami, czyli Forda Rangera 2.0 EcoBlue BI-TURBO Wildtrak za 209 600 zł z Toyotą Hilux Invincible Sport 2.8 D-4D za 209 284 zł.

Ford Ranger 2024 Wildtrak – wybrane elementy wyposażenia standardowego: 

  • 18” obręcze kół ze stopów lekkich z oponami wielosezonowymi (255/65 R18)
  • Elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego
  • Metalowa osłona – pod silnikiem i skrzynią rozdzielczą
  • Osłona zbiornika paliwa – z tworzywa
  • Dodatkowe ustawienia związane z jazdą terenową (opcje wyświetlane na wyświetlaczu centralnym)
  • Przednia krata wlotu powietrza – w stylizacji Wildtrak
  • Przedni zderzak częściowo lakierowany w kolorze nadwozia z akcentami w kolorze Boulder Grey i srebrną osłoną podwozia
  • Tylny zderzak lakierowany w kolorze nadwozia z nakładkami w kolorze Asphalt MattBlack
  • Kraty wlotu powietrza na błotnikach – nielakierowane z obramowaniem w kolorze Boulder Grey
  • Relingi dachowe
  • Sportowa nakładka skrzyni ładunkowej – aerodynamiczna, kompozytowa w kolorze Boulder Grey
  • 12” ekran dotykowy
  • Tapicerka skórzana Soho
  • Kierownica – wykończona skórą z kontrastowymi szwami
  • Nastrojowe oświetlenie wnętrza Ambient LED
  • Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go i Lane Centring – tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy oraz funkcją utrzymania pośrodku pasa ruchu
  • Blind Spot Information – układ monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach

Toyota Hilux 2024 Invinvible Sport – wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • Elektryczna roleta przestrzeni ładunkowej w kolorze czarnym
  • Stalowe orurowanie kapotażowe w kolorze czarnym
  • System Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem
  • Tapicerka skórzana z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna) czarna z szarymi wstawkami
  • Podświetlenie clear blue drzwi tylnych
  • 18″ felgi aluminiowe w kolorze czarnym z oponami 265/60 R18
  • Czarna sportowa nakładka przestrzeni ładunkowej
  • Stopnie boczne w kolorze czarnym
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM)
  • Podgrzewane fotele przednie i tylne
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Światła główne w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • System wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC)
  • Światła przeciwmgielne LED
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym (8″)
  • Funkcje Apple CarPlay/AndroidAuto

Artykuł sponsorowany

Podziel się: