Reklama

Przeładowany bus z Polski zatrzymany na A5. Kara także dla spedycji

Przeładowany bus z Polski zatrzymany na A5. Kara także dla spedycji

Niemiecka policja zatrzymała na autostradzie A5 przeładowanego busa z Polski. Co ciekawe, za przekroczenie DMC ukarano też spedycję.

W poniedziałek 12 grudnia funkcjonariusze policji autostradowej zwrócili uwagę na poruszający się po “A5-tce” w okolicach miasta Butzbach polskiego busa.

Powodem, dla którego policjanci poddali kontroli Iveco Daily był zauważalny z daleka przechył pojazdu na prawą stronę, co mogło – według funkcjonariuszy – wskazywać też na przebitą oponę.

Reklama

Po zatrzymaniu należącego do polskiego przewoźnika auta okazało się, że na pace Dajlaka znajduje się ponad 100 palet, z których część poprzez nieprawidłowe zabezpieczenie na czas transportu, zsunęła się na prawą stronę ładowni.

Tak wyglądało należące do polskiego przewoźnika Iveco Daily, które zatrzymano pod Butzbach.

Do tego pomiary rzeczywistych mas wykazał znaczne przekroczenie DMC: zarejestrowane na 3,5-tony Daily ważyło 5,2 tony.

Ostatecznie kontrola zakończyła się karą dochodzącą do niemal 1000 euro zarówno dla kierowcy, ale też i dla spedycji, która zleciła ten transport.

Potem po odpowiednim poprawieniu zabezpieczeń i częściowym rozładunku busa niemieckie służby zezwoliły na kontynuowanie jazdy.

Źródło zdjęć: Polizei

Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Teo

    Bardzo dobrze, popieram w 100 % ze w sytuacji gdy samochod majacy 300-1000 kg ładowności w dowodzie, a na pace jednorodny (tzn. moze niekoniecznie jednorodny ale od jednego nadawcy) towar o wadze 1200+ wagi to kara nie ominie nadawcy/spedycji. Z przewoznikow robi sie chlopca do bicia, a tymczasem glowni beneficjenci przeladowanych pojazdow czasem bezceremonialnie odrzucaja samochody z odpowiednia ladownoscia bo przeciez ‘za drogo’ powtarzajac jak mantre ‘ze bus jakby byl nieprzeladowany to nie zarobi’.
    Potrafia sprawdzic imie nazwisko, tel. nr rej. nr dowodu osobistego, nr buta, aspiracje na zycie kierowcy oraz kiedy sie ostatnio kapal ? To co za problem poprosic przewoznika o dowod rej. pojazdu aby wiedziec co przyjedzie po towar ? No ale wtedy bylby problem bo marza za mala….

    Mam naprawde nadzieje ze ITD wezmie przyklad i zabierze sie nie tylko za karanie ostatniego ogniwa lancucha.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

8 + 9 =