Kolejny raz płyną mało optymistyczne wieści z rynku pojazdów dostawczych. W kwietniu rejestracje nowych LCV zaliczyły spadek.
Jak podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar analizując dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w minionym miesiącu zarejestrowano w Polsce 4140 sztuk nowych dostawczaków z DMC do 3,5 tony. Oznacza to, że aktualny kwietniowy wynik jest o 15,2% gorszy niż w tym samym miesiącu 2022 roku.
IBRM Samar podaje, że w terminie od stycznia do kwietnia 2023 roku polscy dealerzy wydali łącznie 19 971 lekkich pojazdów użytkowych – w analogicznym czasie minionego roku takich rejestracji było więcej o 3,7%.
W kwietniowej klasyfikacji TOP 10 wśród poszczególnych marek bez zmian: króluje Renault z liczbą 1007 szt. Na kolejnej pozycji uplasował się Ford (710 szt.), Toyota (488 szt.), Mercedes (417 szt.), Volkswagen (347 szt.), Iveco (344 szt.), Fiat (238 szt.), Citroen (118 szt.), Opel (108 szt.) oraz Peugeot (88 szt.).
Również porównując TOP 10 konkretnych modeli także nie ma zmian – w Polsce rządzi Renault Master. Dealerzy francuskiej marki wydali w kwietniu 768 egzemplarzy Masterki. Na podium znalazło się też Iveco Daily (344 szt.) oraz Mercedes Sprinter (343 szt.).
Na dalszych pozycjach TOP 10 poszczególnych marek uplasowała się Toyota Proace City (290 szt.), Ford Transit (250 szt.), Ford Transit Custom (208 szt.), Fiat Ducato (164 szt.), Volkswagen Crafter (164 szt.) a także jedyny w zestawieniu pick-up w postaci Toyoty Hilux (133 szt.). Ranking kwietniowego zestawienia modeli zamyka Renault Trafic (130 szt.).
W ramach ciekawostki dodam, że tylko 16,15% (3225 szt.) z wszystkich zarejestrowanych od początku stycznia do końca kwietnia 2023 roku nowych LCV w Polsce trafiło do osób fizycznych.
Źródło zdjęć: Masovian Spotters