Pomimo ciągłych problemów związanych m.in. z dostępnością półprzewodników w lutym w Polsce zarejestrowano 5226 nowych aut dostawczych.
Jak informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego miniony miesiąc był drugim najlepszym lutowym rezultatem w historii. Liczba 5226 aut z homologacją N1 ustępuje tylko zeszłorocznemu wynikowi, kiedy zarejestrowano 5 772 takich pojazdów z DMC do 3,5 tony (-9,5%; – 546 szt.).
Zobacz też: W 2021 roku zarejestrowano w Polsce 570 elektrycznych vanów
Według danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów opracowanych przez PZPM, najpopularniejszą marką pozostało Renault, które jako jedyne przekroczyło 1000 rejestracji w skali miesiąca (1167 szt.). Na kolejnych miejscach TOP 10 uplasowała się Toyota (674 szt.), której auta są dostępne w zasadzie od ręki w salonach i – co warto odnotować – to rekordowy wynik tej marki w Polsce.
Poza podium uplasował się Ford (603 szt.), który jeszcze niedawno zapowiadał walkę o pozycję lidera polskiego rynku vanów.
Na dalszych pozycjach TOP 10 poszczególnych marek znalazło się Iveco (595 szt.), Mercedes-Benz (431 szt.), Opel (418 szt.), Volkswagen (352 szt.), Fiat (302 szt.), Peugeot (289 szt.) i Citroen (145 szt.).
Wśród najczęściej rejestrowanych modeli w lutym 2022 oczywiście królowało Renault Master (989 szt.) a daleko za nim znalazło się dopiero Iveco Daily (595 szt.) i Mercedes Sprinter (371 szt.).
Poza „pudłem” rankingu modeli TOP 10 znalazła się Toyota PROACE City (302 szt.), Opel Movano (234 szt.), Ford Transit (226 szt.), Toyota PROACE (211 szt.), Ford Transit Custom (173 szt.) a także jedyny i dawno niewidziany w zestawieniu pick-up w postaci Toyoty Hilux (139 szt.) oraz Opel Combo (138 szt.).
Źródło zdjęć: Toyota