Sprzedaż nowych dostawczaków zaczyna przyhamowywać, ale do maja 2017 roku zarejestrowano niemal tyle samo aut, co w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Jak wynika z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) opracowanych na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów, maj był drugim najgorszym po styczniu miesiącem w 2017 roku pod względem rejestracji nowych pojazdów dostawczych do 3,5 tony.
Zobacz też: Ford Ranger dla polskiego wojska – 882 sztuk do 2022 roku
Po bardzo wysokich wynikach na poziomie 6,1 tys. sztuk w marcu i spadku do 4,9 tys. aut w kwietniu, w maju liczebność rejestracji nowych dostawczaków obniżyła się do 4,7 tys. egzemplarzy (dokładnie 4 738).
Od początku stycznia do końca maja 2017 roku na polskim rynku zarejestrowano łącznie 24 212 sztuk aut użytkowych z DMC poniżej 3,5 tony, a to tylko o 3 egzemplarze więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Pod względem marek na krajowym rynku dominuje niezmiennie Fiat Professional, który przez pierwsze 5 miesięcy tego roku sprzedał 5 070 sztuk. Na kolejnych pozycjach najpopularniejszych marek znajduje się Renault (3 313 szt.), Ford (2 370 szt.), Peugeot (2 307 szt.), a pierwszą piątkę zamyka Iveco (2 250 szt.).
Zobacz też: Test: Renault Master 2.3 dCi 165 – L4H2 na bliźniakach (wideo, zdjęcia)
Wśród TOP 5 najczęściej wybieranych przez polskich klientów modeli ciągle króluje Fiat Ducato (3 197 szt.), przed Renault Master (2 652 szt.), Iveco Daily (2 250 szt.), Peugeotem Boxerem (1 311 szt.) oraz Mercedesem Sprinterem (1 173 szt.).
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz