Marzec 2020 to pierwszy miesiąc w rankingach rejestracji samochodów dostawczych, który przynosi widoczny spadek spowodowany koronawirusem.
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) opublikował najnowsze dane dotyczące rejestracji lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony DMC.
W marcu 2020 roku zarejestrowano w Polsce 4328 nowych samochodów dostawczych, a to wynik o 32,7% gorszy niż w marcu ubiegłego roku.
Od początku roku klienci odebrali z polskich salonów 13 389 sztuk dostawczaków, ale porównując analogiczny okres 2019 roku oznacza to spadek o 21,4% (-3 641 szt.).
Zobacz też: PSA i Renault zamyka swoje fabryki aut z powodu koronawirusa
Sytuacja ta, jak wskazują eksperci PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, to skutek wybuchu zarazy COVID-19 w Polsce.
Najpierw ogłoszeno stan zagrożenia epidemicznego (14 marca) i następnie stan epidemii (20 marca), co wpłynęło na graniczenia dla obywateli, przedsiębiorców i urzędów a w konsekwencji spowodowało zatrzymywanie gospodarki.
W marcu najczęściej rejestrowaną marką samochodów dostawczych był Volkswagen (573 szt.), który wyprzedził Renault (564 szt.) i Fiata (516 szt.).
Na kolejnych miejscach TOP 10 w marcu uplasował się Ford (509 szt.), Mercedes-Benz (451 szt), Iveco (419 szt.), Peugeot (303 szt.), Toyota (283 szt.), Citroen (220 szt.) oraz Opel (202 szt.).
Marcowe TOP 10 wśród poszczególnych modeli rozpoczyna bez zaskoczenia Renault Master (467 szt.) a na kolejnych miejscach znalazło się Iveco Daily (419 szt.), Mercedes Sprinter (371 szt.), Fiat Ducato (341 szt.) oraz Volkswagen Transporter (284 szt.).
W drugiej „piątce” znalazły się takie modele, jak Ford Transit (183 szt.), Peugeot Boxer (163 szt.), Fiat Doblo (161 szt.), Volkswagen Crafter (160 szt.) i Ford Transit Custom (117 szt.).
Źródło zdjęć: Iveco, Volkswagen