Pierwsze półrocze 2020 roku to o niemal 30% mniej nowych pojazdów dostawczych wydanych przez dealerów w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, od początku stycznia do końca czerwca 2020 roku zarejestrowano w kraju 24 622 dostawczaków do 3,5 tony DMC. To wynik o 29,8% gorszy niż w analogicznym okresie 2019 roku (35 060 szt.)
Zobacz też: Rejestracje nowych pojazdów dostawczych – maj 2020
Jednak porównując dane z czerwca (5 127 szt.) do maja 2020 roku (3 480 szt.) widać wyraźną poprawę, która – jak oceniają eksperci PZPM – wynikać ma ze zmniejszenia obostrzeń dotyczących pandemii koronawirusa.
Do tego trzeba wziąć pod uwagę bardziej pozytywne nastroje wśród konsumentów, co przedkłada się też na większy optymizm i zamówienia na usługi i towary.
W czerwcowym TOP pojazdów z homologacją N1 najpopularniejszą marką został Fiat (774 szt.), który wyprzedził Renault (675 szt.) i Forda (670 szt.).
Na kolejnych miejscach znalazł się Mercedes-Benz (511 szt.), Volkswagen (437 szt.), Iveco (432 szt.), Peugeot (361 szt.), Citroen (271 szt.), Opel (256 szt.) oraz Toyota 200 szt.).
Zobacz też: Renault liderem samochodów modyfikowanych od 11 lat w Polsce
Najczęściej wydawanym w czerwcu 2020 roku modelem dostawczaka był dawno nie widziany na tym miejscu Fiat Ducato (639 szt.), który wyprzedził Renault Master (490 szt.) oraz Iveco Daily (432 szt.).
Poza podium czerwcowego TOP 10 wśród poszczególnych modeli dostawczaków zajął Mercedes Sprinter (411 szt.), Peugeot Boxer (263 szt.), Ford Transit (250 szt.), VW Crafter (183 szt.), Citroen Jumper (181 szt.), Ford Transit Custom (163 szt.) oraz Opel Movano (146 szt.).
Źródło zdjęć: Fiat