Rekord przeładowania na pusto – chłodnia na Daily ważyła 4900 kg

Rekord przeładowania na pusto – chłodnia na Daily ważyła 4900 kg

No to mamy kolejny, choć niechlubny rekord przeładowania na pusto. Zatrzymana na S19 chłodnia na podwoziu Iveco Daily ważyła 4900 kg.

Od prawie 10 lat prowadzę tego bloga i nie kojarzę, abym pisał o tak skrajnie przeładowanym pojeździe zarejestrowanym na 3,5 tony choć bez ładunku.

Ale do rzeczy. W czwartek 13 czerwca inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie prowadzili działania na drodze ekspresowej S19 w Zemborzycach. Wśród wytypowanych do sprawdzenia pojazdów była polska chłodnia FRC na podwoziu Iveco Daily.

Reklama

I choć na zdjęciu wykonanym z punktu wagowego na MOP Zamborzyce widać 7-tonowy wariant Dajlaka, to według dokumentów był to pojazd z 3,5-tonowym DMC.

W ładowni przewożono puste łubianki na truskawki i pierwszy pomiar wykazał ponad 5 ton, lecz lubelscy „Krokodyle” nakazali rozładowanie całkowite ładowni i raz jeszcze kierowca wjechał na wagę.

Drugi pomiar masy własnej wykazał 4900 kg z pustą ładownią, czyli o aż 1,4 tony więcej niż pozwalało DMC pojazdu.

Jak się w międzyczasie okazało Iveco nie posiadało także ważnego badania technicznego. Ostatecznie inspektorzy ITD zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu, który został odholowany z miejsca kontroli na lawecie.

Na kierującego nałożono 2000 zł mandatu karnego a teraz właściciel polskiej firmy będzie musiał zastanowić się poważnie, jak odchudzić swój pojazd z dodatkowego wyposażenia. Podejrzewam, że sam demontaż windy nie rozwiąże do końca problemu. Może i demontaż agregatu chłodniczego też nie pomóc. Raczej cała zabudowa będzie do zdjęcia. Tylko po co komu sam „widelec”?

Źródło zdjęcia: WITD Lublin

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 + 19 =