Renault zaprezentowało elektryczne Kangoo Z.E. z systemem bezprzewodowego ładowania akumulatorów w trakcie jazdy z prędkością do 100 km/h.
System DEVC (z ang. Dynamic Wireless Electric Vehicle Charging) to wspólny projekt marki Renault oraz firm Qualcomm Technologies i Vedecom. Podczas specjalnego pokazu w podparyskim Wersalu, specjalnie przebudowane Kangoo Z.E. poruszało się po 100 metrowym torze testowym pełniącym jednocześnie funkcję ładowarki.
Zobacz też: Test: Fiat Doblò Cargo 1.3 MultiJet 90 KM – oszczędny typ (wideo, zdjęcia)
Dzięki systemowi DEVC i nowatorskim materiałom umieszczonym bezpośrednio na asfalcie możliwe jest bezprzewodowe ładowanie pojazdu z mocą do 20 kilowatów przy prędkościach dochodzących do 100 km/h.
Cały projekt o nazwie Fabric to współfinansowane przez Unię Europejską przedsięwzięcie, które rozpoczęło się w styczniu 2014 roku i ma na celu zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych. W projekcie bierze udział dziewięć europejskich państw i będzie kontynuowany do grudnia 2017 roku.
Zobacz też: Renault Kangoo Z.E. z nowym napędem i 200-kilometrowym zasięgiem
Trzeba przyznać, że to bardzo ciekawy pomysł, który mógłby rozwiązać problem zbyt krótkich zasięgów elektrycznych aut napędzanych energią zgromadzoną w akumulatorach. Ciekawe czy przechodnie mogliby też skorzystać z takiej bezprzewodowej ładowarki? No bo skoro Kangoo Z.E można podładować, to i smartfona też by się dało…
Źródło zdjęć: Renault