Renault Master Z.E. pojawi się w Europie już pod koniec 2017 roku. Nowy francuski bus z elektrycznym napędem ma dysponować zasięgiem do 200 kilometrów.
Jak deklaruje sam producent Master Z.E. stworzono zwłaszcza dla flot działających w dużych ośrodkach miejskich.
Renault Z.E. ma mieć – oczywiście według oficjalnych zapowiedzi – zasięg do 200 kilometrów w cyklu NEDC (New European Driving Cycle).
Zespół napędowy elektrycznego Mastera składa się z akumulatora o pojemności 33 kWh (kilowatogodziny), który umieszczono pod kabiną pasażerską oraz silnika R75 o mocy 57 kW/76 KM.
Zobacz też: Renault Kangoo Z.E. z nowym napędem i 200-kilometrowym zasięgiem
Dzięki takiemu rozmieszczeniu elementów układu napędowego przestrzeń ładunkowa francuskiego dostawczaka pozostanie dokładnie taka sama, jak w przypadku Masterek z konwencjonalnym silnikiem spalinowym.
Pełne naładowanie baterii z 7-kilowatowej ładowarki Wallbox trwać ma sześć godzin, co oznacza, że Master Z.E. rzeczywiście mógłby sprawdzić się na niektórych kurierskich rejonach, czy przy codziennej dystrybucji „spożywki” na lokalnych trasach.
Zobacz też: Używany Renault Master III dCi 135 – wóz strażacki (zdjęcia)
Oczywiście największym obecnie problemem jest już nawet nie krótki zasięg, którym dysponują elektryczne auta, ale brak odpowiedniej infrastruktury pozwalającej na doładowanie baterii. Dlatego Renault Pro+ ma w planach uruchomić w Europie 80 000 ogólnodostępnych punktów ładowania.
Czy elektryczna Masterka osiągnie rynkowy sukces? Szybko się o tym przekonamy, gdyż model ten ma wejść do europejskiej sprzedaży już pod koniec 2017 roku.
Źródło zdjęć: Renault