Czytelnik Kamil postanowił pochwalić się swoim Renault Master III z przebiegiem miliona kilometrów na oryginalnym silniku. I jeździ dalej!
Na początek małe wprowadzenie i słowo wyjaśnienia. Oczywiście milion kilometrów dla silnika M9T, zwłaszcza w wersjach z pojedynczym turbo, nie jest czymś niespotykanym.
Z drugiej strony warto pokazać, że są możliwe takie przebiegi na oryginalnej jednostce napędowej, chociaż od innego przewoźnika słyszałem, że miał on kilka Masterek X62 i jedna spokojnie zrobiła milion km bez kłopotu, a w dwóch innych trzeba było wymieniać silniki. Czyli trochę z nimi była loteria.
W każdym razie Kamil, przewoźnik, którego czerwona Masterka z 2011 roku 2.3 dCi o mocy 150 KM „nawinęła” jakiś czas temu milion km jest okazją, aby napisać, co przez te blisko 12 lat wymagało wymiany.
Zobacz też: Usterki w nowych Renault Master – klienci skarżą się na ASO

Czerwona międzynarodówka z ładownią na 8 europalet trafiła do niego, jak miała 686 000 przebiegu i był to pierwszy samochód w jego firmie transportowej.
– Ciągle jest u mnie w sumie z sentymentu i chyba do jej końca będzie ze mną. Obecnie ma milion i od wyzerowania licznika przejechała już kolejne 10 000 km – opowiada Kamil.
– Dopiero przy przebiegu 980 000 km poszła uszczelka pod głowicą no i do roboty poza głowicą wsadzone zostały nowe wtryski i turbina, a do tego czasu na fabrycznych częściach śmigałam nawet łańcuch rozrządu był oryginalny – wyjaśnia właściciel Masterki.