Koncern Stellantis potwierdził, że silniki stosowane w gamie LCV spełniające normy Euro 5 i Euro 6 są przystosowane do spalania paliwa HVO.
Stellantis ogłosiłw połowie listopada, że cała gama samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych jest w pełni kompatybilna z olejem napędowym HVO (z ang. Hydrotreated Vegetable Oil), który jest bardziej przyjazną dla środowiska alternatywą dla tradycyjnego oleju napędowego.
HVO, w odróżnieniu od tradycyjnego oleju napędowego otrzymywanego na bazie ropy naftowej, jest biopaliwem otrzymywanym z surowców odnawialnych, takich jak m.in. zużyte oleje roślinne, tłuszcze zwierzęce czy zużytych olejów kuchennych.
W oficjalnym komunikacje Stellantis podaje, że dzięki procesowi uwodornienia, paliwo HVO jest czystsze, gdyż nie zawiera cząstek siarki a także ma niską zawartość związków aromatycznych i zanieczyszczeń.
HVO zostało zatwierdzone do użytku w eksploatowanych silnikach samochodów Stellantis spełniających normy Euro 5 i Euro 6, które posiadają oznaczenie na klapce wlewu paliwa symbol „XTL”.
Ponadto Stellantis zaznacza jednocześnie, iż olej napędowy HVO jest też dopuszczony do stosowania z silnikami wysokoprężnymi Euro 6 bez symbolu XTL w następujących jednostkach (w nawiasach przykładowe modele, gdzie stosowane były takie konstrukcje):
- 1.3 MultiJet (Fiat Doblo, Opel Combo)
- 1.6 MultiJet (Fiat Doblo/Talento, Opel Combo/Vivaro)
- 2.0 MultiJet (Fiat Talento)
- 2.2 MultiJet (Fiat Ducato)
- Nowy 2.2 MultiJet 4.0 (Fiat Ducato, Citroen Jumper, Opel Movano, Peugeot Boxer, Toyota Proace Max)
- 3.0 V6 MultiJet (Jeep Gladiator)
- 2.3 MultiJet (silnik F1A stosowany do 2021 roku w Fiacie Ducato)
Źródło zdjęć: dostawczakiem.pl