Renault inwestuje w silniki Diesla dla LCV – chodzi o Euro VI i Euro 7

Renault inwestuje w silniki Diesla dla LCV – chodzi o Euro VI i Euro 7

Renault wraz z firmą PUNCH Torino zainwestuje w rozwój 4-cylindrowych silników Diesla dla gamy LCV, aby spełniały normy o Euro VI i Euro 7.

Grupa Renault i znana z udoskonalania układów napędowych i elektroniki firma PUNCH Torino ogłosiły 10 stycznia o nawiązaniu współpracy w zakresie 4-cylindrowych silników wysokoprężnych przeznaczonych do lekkich samochodów dostawczych.

Zgodnie z warunkami umowy PUNCH będzie mógł kupować, użytkować i sprzedawać obecne i przyszłe 4-cylindrowe silniki wysokoprężne Renault.

Reklama

W ramach projektu „Horse” zespoły inżynierów z Renault będą nadal opracowywać niskoemisyjne silniki wysokoprężne do lekkich samochodów dostawczych, a także współpracować z włoskim przedsiębiorstwem z Turynu w celu opracowania wariantów jednostek spalinowych spełniających normy Euro VI oraz Euro 7.

Nowoczesne 4-cylindrowe silniki wysokoprężne odpowiadające jeszcze bardziej restrykcyjnym unijnym standardom mają być produkowane od 2025 roku we francuskich zakładach Grupy Renault w Cléon w Normandii we Francji, gdzie powstaje m.in. cała gama jednostek M9T stosowanych w Renault Master.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że od 2035 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązywać będzie zakaz rejestracji nowych aut osobowych oraz lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony DMC.

W związku z tym koncerny motoryzacyjne muszą inwestować olbrzymie środki w rozwój napędów elektrycznych i baterii do nich oraz napędów wodorowych.

Z drugiej strony muszą też dostosować swoją gamę silnikową do wchodzącej 1 lipca 2015 roku normy Euro 7 i od 1 lipca 2027 roku Euro VII dla tzw. gamy heavy duty.

Bardzo możliwe, że szukając optymalizacji kosztowej niektóre marki zdecydują się na zakup jednostek Euro 7 i Euro VII od zewnętrznych dostawców, przez co będą mogły poświęcić środki na rozwój konstrukcji z alternatywnymi źródłami napędu.

Źródło zdjęć: Renault

Podziel się: