Czytelnik Jan podesłał ostatnio link do skrzyniowego Lublina 3 wystawionego na sprzedaż w urugwajskim komisie niespełna 80 km od Montevideo.
Na początek małe wprowadzenie: 4 września opublikowałem historię Lublina 3 użytkowanego w roli kampera w Urugwaju przez Cecilię i Fede, którzy zjeździli swoim autem niemal całą Amerykę Południową.
Artykuł ten cieszył się sporym zainteresowaniem a pokłosiem tamtego tekstu był link, który wysłał mi kilkanaście dni później Jan.
Na początku przyznam, że zignorowałem post przedstawiający jakiegoś Lublina 3 z zabudową skrzyniową. Dopiero ocknąłem się ze dwa dni później i jeszcze raz obejrzałem posta na FB, do którego prowadził link od Jana.
No i otóż proszę Państwa mam udokumentowanego kolejnego polskiego dostawczaka z Urugwaju. Cecilia i Fede wspominali o 3 sztukach przebudowanych na kampery, więc ten post komisu Nicolás Tejera Automóviles pozwala wysnuć tezę, iż Daewoo Lublin 3 sprzedawany był w większej ilości sztuk w Urugwaju.
W każdym razie post jest datowany na 3 grudnia 2019 roku i po krótkim opisie w stylu „DAEWOO LUBLIN III 2000” można domyślić się, że wystawiony na sprzedaż dostawczak wyprodukowany został w 2000 roku.
Z zewnątrz polskie auto nie prezentuje się znakomicie i otrzymało otwartą zabudowę skrzyniową z otwieranymi bocznymi burtami od – jak można przypuszczać – lokalnej firmy nadwoziowej.
W środku stan też daleki jest od idealnego, ale w sumie z tego rocznika i w Polsce „3-ki” nie wyglądają lepiej 😉
W każdym razie niech ten tekst będzie podziękowaniem dla Jana, który najprawdopodobniej poświęcił trochę swojego czasu, aby odnaleźć polskie motoryzacyjne ślady na dalekiej południowoamerykańskiej ziemi.
I tak na koniec mała propozycja: jedyny komentarz pod postem komisu napisał niejaki Adrian Gonzalez zadając jakże ważne pytanie „Cuanto ?”.
Niestety przedstawiciele komisu Nicolás Tejera Automóviles nie raczyli odpowiedzieć jaka jest cena polskiego dostawczaka. Zatem jeżeli macie konto na FB, zadajcie po polsku pytanie o cenę albo to czy ogłoszenie jeszcze aktualne. Może ktoś odpisze i poznamy dalszą historię skrzyniowego Lublinka 😉
Link do posta z możliwością wrzucenia pytania znajduje się TUTAJ!
Źródło zdjęć: Facebook/Nicolás Tejera Automóviles