Reklama

 

SmartVan IoT na bazie Mercedesa eSprintera – dla miejskich dostaw

SmartVan IoT na bazie Mercedesa eSprintera – dla miejskich dostaw

EV Fleet to polski startup, którego SmartVan IoT na bazie Mercedesa eSprintera pokazuje, jaka będzie przyszłość w logistyce miejskich dostaw.

We wnętrzu SmartVana zamontowano tablet z dołączaną klawiaturą do obsługi funkcji logistycznych i nawigacji. Drugi służy do wizualizacji w czasie rzeczywistym parametrów eksploatacyjnych pojazdu.

Lubelska spółka EV Fleet przystosowała elektrycznego Mercedesa eSprintera, aby w jak najbardziej optymalny sposób służył w miejskiej dystrybucji.

W “910-tce” zamontowano m.in. MATRIX-3D RFID Identification System, który pozwala na wizualizację przestrzeni ładunkowej samochodu i towarów w nim umieszczanych.

Dzięki temu systemowi generowany jest zbiór dokładnie oznaczonych miejsc transportowych, przez co skraca się do minimum czas na dotarcie do konkretnej paczki czy siatki z zakupami dla klienta.

Zobacz też: Amazon zamówił 1800 elektrycznych Mercedesów eVito i eSprinter

SmartVan IoT na bazie Mercedesa eSprintera - dla miejskich dostaw EV Fleet
Zespół EV Fleet podzeilił ładownię eSprintera na dwie sekcje: pasywną i aktywną.

Dzięki zabudowie izotermicznej SmartVan IoT może przewozić produkty w temperaturze kontrolowanej. Ładownia została podzielona na dwie sekcje.

Sekcja aktywna z dostępem przez boczne przesuwne drzwi wyposażona jest w agregat chłodniczy firmy Dometic zasilany przez zestaw dodatkowych akumulatorów.

Działanie systemu chłodzenia wspiera pięć paneli fotowoltaicznych ActiveSol generujących maksymalną moc 605 W. Zasilanie agregatu zaprojektowano tak, aby pracował on w sposób ciągły przez minimum 8 godzin.

W sekcji pasywnej z dostępem od tylnych dwuskrzydłowych drzwi przewożone są produkty w specjalnych pojemnikach izolowanych wchodzących w skład systemu SmartPackaging IoT.

Pomiar temperatury odbywa się poprzez umieszczone w pojemnikach czujniki wykonane w technologii RFID, a odczytywać ją można odczytywać w aplikacji na telefonie komórkowym lub automatycznie przez MATRIX-3D RFID Identification System.

Zobacz też: Mercedes eSprinter – pierwsza jazda prototypowym elektrykiem

Za zewnętrzną transmisję danych odpowiada router połączony z mikrokomputerem. Demonstracyjny eSprinter jest wyposażony w dodatkowo w moduł telematyczny komunikujący się ze swoją globalną platformą, na której działa firmowy panel EV Fleet.

Za bazę do tego projektu posłużył elektryczny Sprinter wyposażony w cztery baterie trakcyjne o łącznej pojemości 47 kWh, co gwarantować ma do 156 kilometrów zasięgu. Napęd 116-konnego silnika elektrycznego przekazywany jest na przednie koła, a do dyspozycji kierowca ma aż 5 programów działania systemu rekuperacji.

Źródło zdjęć: Mercedes-Benz Polska

Komentarze