Reklama

Spalony DPF w Iveco Daily – naprawa a sezon urlopowy

Spalony DPF w Iveco Daily – naprawa a sezon urlopowy

Przyczyną ponad miesięcznego postoju w ASO jest spalony DPF w Iveco Daily. A naprawa gwarancyjna przedłuża się z powodu… sezonu urlopowego.

Jakiś czas temu zgłosili się do dostawczakiem.pl dwaj bracia, którzy użytkują w rodzinnej firmie lekką ciężarówkę z zabudową do przewozu żywca. – Od 2020 roku jestem nieszczęśliwym posiadaczem Iveco Daily 72C. Przez 2 lata po każdej dłuższej trasie zapychał się DPF. Serwis go wypalał komputerowo i przez jakiś czas było dobrze – wyjaśnia Jan Pawlak.

– Jednak ostatnio po zrobieniu 600 km filtr cząstek stałych zapchał się znowu. Na serwisie okazało się, że uległ spaleniu DPF wraz z wszystkim wokół. Dużo nie brakowało a spaliłoby się całe auto – dodaje Jan precyzując, że firmowe Daily trafiło do autoryzowanej stacji DBK Poznań-Niepruszewo w piątek 23 czerwca a z tytułu unieruchomionego pojazdu rodzinna firma poniosła już duże straty.

Reklama

– Samochód od miesiąca stoi w serwisie ze zdiagnozowanym spalonym katalizatorem, DPF-em i osprzętem, ale serwis w Niepruszewie nie przystępuje do naprawy, ponieważ do tej pory nie dostali zgody od Iveco Poland – precyzuje Mateusz Pawlak, który wyjaśnia, że w pierwszych 2 tygodniach DBK Poznań-Niepruszewo działał we własnym zakresie dokonując diagnozy.

Po upływie dwóch tygodni bracia Pawlakowie dostali informację, że nadal nie ma zgody na naprawę, ponieważ Iveco Poland musi wysłać swojego jedynego specjalistę do Niepruszewa, ponieważ nigdy wcześniej taka awaria miała nie mieć miejsca.

– Niestety okazało się że ten specjalista z Iveco Poland od 3 do 17 lipca jest na urlopie a kiedy zjawił się w serwisie DBK 18 lipca, to i tak nie poznaliśmy jego opinii w zasadzie do teraz – dodaje Mateusz Pawlak informując, że nadal nie ma zgody na naprawę a serwis czeka na zamówienie części.

– Ogólnie rzecz biorąc podejście serwisu DBK rozumiem – byli gotowi do naprawy, jednak zostali przyblokowani przez Iveco Poland – stwierdza Mateusz Pawlak.

W powyższej sprawie stojącego w ASO w Niepruszewie od ponad miesiąca Daily 72C dostawczakiem.pl poprosił o komentarz polskiego importera marki Iveco a odpowiedź załączam poniżej:

Autoryzowana sieć sprzedaży i serwisu IVECO zawsze koncentruje się na potrzebach Klienta i dokłada wszelkich starań, aby czas napraw był maksymalnie krótki. W ramach globalnej organizacji działamy w oparciu o standardy i procedury, dążąc do zapewnienia Klientom najwyższego poziomu obsługi oraz w miarę możliwości najszybszy możliwy powrót na drogę.

Zbadaliśmy przypadek zgłoszenia niestandardowej usterki pojazdu i potwierdzamy, że autoryzowany serwis IVECO w Niepruszewie postąpił zgodnie ze standardami, podobnie pracownicy IVECO Poland. Sezon urlopowy spowodował brak możliwości wydania natychmiastowej opinii eksperckiej, koniecznej do prawidłowego zakwalifikowania tego typu naprawy w okresie gwarancji pojazdu, jednak naprawa pojazdu jest już zaplanowana do realizacji w najbliższym czasie.

Aleksandra Zielińska
Marketing Manager IVECO Poland Sp. z o.o.
Podziel się:
1

Odpowiedzi

Napisz tu swoją opinię

  1. Kiero

    tak szybkie zapchanie sie filtra wskazuje albo problem z wtryskiem albo problem.z turbina. niespalona mieszanka paliwowo powietrzna zapycha dpf. w tej sytuacji koniecznie trzeba sprawdzić przyczyne bo dpf jest tylko jej skutkiem

Komentarze zamknięte.