Reklama

Suzuki Jimny z homologacją N1 wchodzi na polski rynek

Suzuki Jimny z homologacją N1 wchodzi na polski rynek

Jeszcze niedawno ta terenówka na ramie dostępna była jako zwykła osobówka – Suzuki Jimny z homologacją N1 wchodzi na polski rynek.

Sztywne mosty, rama nośna a do tego dołączany napęd 4×4 i przekładnia redukcyjna – Suzuki Jimny będzie na pewno jedną z lepiej radzących sobie w terenie dostawczaków na polskim rynku 😉

Zaprezentowana w 2018 roku IV generacja Suzuki Jimny miała wszystko, aby osiągnąć sukces nie tylko na polskim rynku.

Nawiązujące do poprzedników “pudełkowate” nadwozie oparte na ramie wraz z napędem 4×4 oraz reduktorem gwarantowało naprawdę dobre właściwości terenowe.

Co ciekawe, w Polsce bywały przypadki, że nowe Jimny wystawione na portalach ogłoszeniowych jako odebrane z salonu, osiągało ceny nawet o kilkanaście tysięcy większe niż w cenniku dealera.

Niestety normy spalin spowodowały, że Suzuki wycofało Jimny z Europy. Brak silniczka 1.0 z turbo, czy miękkiej hybrydy jako alternatywy dla benzynowej wolnossącej konstrukcji 1.5 VVT o mocy 102 KM.

Zobacz też: MAN TGE ze stałym napędem 4×4 konstrukcji firmy Oberaigner

Terenowo-dostawcze Jimny oferuje płaską podłogę przedziału ładunkowego.

Teraz Suzuki Motor Poland niebawem wprowadzić ma do sprzedaży Jimny w wersji ciężarowej, a więc z homologacją N1, a może i N1G, gdyż samochód ciężarowy kategorii N1przeznaczony do poruszania się w warunkach terenowych należy opisywać jako N1G.

Ciężarowa odmiana Suzuki Jimny oferuje przestrzeń na ładunek o pojemności 0,863 m3 a kierowcę i pasażera zabezpiecza kratownicowa przegroda.

Na razie nie znane są dokładne ceny ani specyfikacja terenowo-dostawczego Jimny, ale na pewno jest to ciekawa alternatywa dla geodetów, firm ochroniarskich a na pewno fanów off-roadu, którzy będą mogli odliczyć sobie “na firmę” m.in. paliwo, serwis czy akcesoria 🙂

Źródło zdjęć: Suzuki

Komentarze