Jeszcze niedawno ta terenówka na ramie dostępna była jako zwykła osobówka – Suzuki Jimny z homologacją N1 wchodzi na polski rynek.
Zaprezentowana w 2018 roku IV generacja Suzuki Jimny miała wszystko, aby osiągnąć sukces nie tylko na polskim rynku.
Nawiązujące do poprzedników „pudełkowate” nadwozie oparte na ramie wraz z napędem 4×4 oraz reduktorem gwarantowało naprawdę dobre właściwości terenowe.
Co ciekawe, w Polsce bywały przypadki, że nowe Jimny wystawione na portalach ogłoszeniowych jako odebrane z salonu, osiągało ceny nawet o kilkanaście tysięcy większe niż w cenniku dealera.
Niestety normy spalin spowodowały, że Suzuki wycofało Jimny z Europy. Brak silniczka 1.0 z turbo, czy miękkiej hybrydy jako alternatywy dla benzynowej wolnossącej konstrukcji 1.5 VVT o mocy 102 KM.
Zobacz też: MAN TGE ze stałym napędem 4×4 konstrukcji firmy Oberaigner
Teraz Suzuki Motor Poland niebawem wprowadzić ma do sprzedaży Jimny w wersji ciężarowej, a więc z homologacją N1, a może i N1G, gdyż samochód ciężarowy kategorii N1przeznaczony do poruszania się w warunkach terenowych należy opisywać jako N1G.
Ciężarowa odmiana Suzuki Jimny oferuje przestrzeń na ładunek o pojemności 0,863 m3 a kierowcę i pasażera zabezpiecza kratownicowa przegroda.
Na razie nie znane są dokładne ceny ani specyfikacja terenowo-dostawczego Jimny, ale na pewno jest to ciekawa alternatywa dla geodetów, firm ochroniarskich a na pewno fanów off-roadu, którzy będą mogli odliczyć sobie „na firmę” m.in. paliwo, serwis czy akcesoria 🙂
Źródło zdjęć: Suzuki