Do oficjalnej oferty lekkich pojazdów użytkowych spod znaku lwa dołącza MAN TGE ze stałym napędem 4×4 konstrukcji firmy Oberaigner.
Dotychczas klienci mogli zamówić model TGE z układem 4×4 bazującym na dołączanej tylnej osi poprzez sprzęgło wielopłytkowe Haldex V generacji.
Tak doposażone podwozia pod zabudowę, furgony czy osobowe minibusy miały DMC od 3 do 4 ton.
Teraz wspólnie z austriacką firmą Oberaigner będzie można zamówić MAN-a TGE ze stałym napędem na obie osie typu torsen dla wariantu 5-tonowego oraz 5,5-tonowego.
Zobacz też: Test: MAN TGE 3.140 – napęd 4×4 i otwarta skrzynia (wideo, zdjęcia)
Podstawę do adaptacji stanowią produkowane seryjnie furgony i podwozia z napędem tylnym i na „bliźniakach” oraz z przełożeniem 4,7:1.
Jednak dla furgonów możliwe jest także zastosowanie pojedynczych kół z oponami super single.
Warianty z układem napędowym Oberaigner są dostępne z topowym silnikiem 2.0 BiTDI o mocy 177 KM z momentem obrotowym dochodzącym do 410 Nm – konwersje przeprowadzane w zakładzie w Rostock-Laage dotyczą zarówno 6-biegowych manualnych przekładni, jak i 8-stopniowych „automatów”.
Instalacja napędu 4×4 dla wariantów TGE 5.180 oraz TGE 6.180 nie wiąże się z zmianami w zawieszeniu, ale w opcji możliwe jest zwiększenie prześwitu o 30 mm.
Zobacz też: Volkswagen e-Crafter w całości montowany w zakładach VW Września
Warto też wspomnieć, że Oberaigner Automotive przygotował podobne rozwiązanie dla bliźniaczego Volkswagena Craftera II generacji.
Niestety, polski importer marki Volkswagen Samochody Dostawcze oficjalnie nie potwierdził, czy taki wariant układu 4×4 od specjalizującej się w konwersjach napędów na obie osie austriackiej firmy też jest dostępny dla klientów z Polski.
Źródło zdjęć: MAN, Oberaigner