Reklama

System BE-COMBI 3500 PLUS to zespół dwóch pojazdów

System BE-COMBI 3500 PLUS to zespół dwóch pojazdów

W dzisiejszym świecie logistyki i transportu, każde przedsiębiorstwo stara się maksymalizować efektywność i bezpieczeństwo swoich operacji. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu ułatwienie pracy i zwiększenie konkurencyjności firm. Jednym z takich rozwiązań jest System BE-COMBI 3500 Plus, który dzięki unikalnej konfiguracji, oferuje niezrównane możliwości i korzyści dla użytkowników posiadających kategorię prawa jazdy B+E.

Podwójna rejestracja – podwójna wygoda

System BE-COMBI 3500 Plus to zespół dwóch pojazdów, czyli:

Reklama

– ciągnika siodłowego z 3,5-tonowym DMC (homologacja N1)

– naczepy z 3,5-tonowym DMC (homologacja O2)

Każdy z pojazdów posiada własne tablice rejestracyjne i dwa osobne dowody rejestracyjne. Dzięki takiemu rozwiązaniu dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi maksymalnie 7 ton przy zachowaniu kompaktowych wymiarów i całkowitej legalności takiego rozwiązania. Aby prowadzić zgodnie z prawem taki zestaw nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie, kierowca powinien posiadać prawo jazdy kategorii B+E.

System 3500 PLUS dostępny jest dla poniższych, najbardziej popularnych modeli podwozi:

– Iveco Daily 50C

– Mercedes Sprinter 517-519 CDI

– Renault Master III

– MAN TGE

– VW Crafter

Kluczowe jest, aby podwozie posiadało napęd na tylne i bliźniacze koła, co gwarantuje optymalny rozkład masy.

System 3500 PLUS wymaga również konkretnej specyfikacji podwozia z określonymi rozstawami osi, a z racji obowiązujących przepisów musi też być wyposażone w tachograf oraz ogranicznik prędkości.

Konwersja podwozia na ciągnik siodłowy wymaga uzbrojenia go w kilka dodatkowych elementów takich jak kompresor elektryczny, zbiornik powietrza, dodatkowe złącza elektryczne i gniazdo Duomatic.

Rama pośrednia wyposażona jest natomiast w „siodło” i najważniejszy element bezpieczeństwa, jakim jest komputer IBS (z ang. Intelligent Braking System), czyli sterownik układu hamulcowego osi naczepy.

Oznacza to, że IBS współpracuje z wszystkim układami bezpieczeństwa, jak ABS, ESP oraz AEBS. Pozwala to znacząco zwiększyć bezpieczeństwo w krytycznych sytuacjach na drodze.

Jest to innowacyjne rozwiązanie, które zostało opatentowane oraz posiada homologacje UE. Dzięki temu od 1 lipca 2024 system BE-COMBI będzie jedynym dodatkowym systemem spełniającym wymogi GSR2.

Naczepa składa się z ramy stalowej, osi Gigant 3,5 t, oraz układów elektrycznych i pneumatycznych. W zależności od wymagań może być przygotowana pod montaż windy o maksymalnym udźwigu 1 tony, co w przypadku dystrybucji jest szczególnie istotne.

Dostępne warianty naczepy to najbardziej popularne zabudowy, takie jak plandeka, platforma, burtowa, burtofirana, kontener, izoterma, chłodnia. Dostępne wymiary w zależności od podwozia to:

– długość od 4500mm do 5700 mm

– szerokość od 2200 mm do 2400 mm

– wysokość maksymalna 2400 mm

Kubatura wewnętrzna wynosi od 19,8 do ponad 29 m3. Pozwala to na transport do nawet 11 sztuk europalet (EUR, EUR 1, EPAL).

Zwiększona ładowność przy niższych kosztach

Jak obliczyć ładowność zestawu na Systemie 3500 PLUS?

Dostępną ładowność możemy w dość prosty sposób obliczyć samemu. Rama pośrednia jak i rama naczepy to waga od 940 do 1000 kg, natomiast średnia waga podwozia waha się od 2100 do 2250 kg.

Masy zabudowy wahają się od 430 kg ( zabudowa burtowa) do około 900 kg (chłodnia FRC do -20 stopni Celsjusza). Winda o udźwigu 1 tony waży od 270 do 360 kg. Powyższe dane pozwalają w zaokrągleniu policzyć legalną ładowność od 2400 kg do nawet 3000 kg.

Co więcej, użytkownicy systemu BE-COMBI 3500 Plus nie podlegają opłatom drogowym na niemieckich autostradach (dla pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony), co może przynieść znaczne oszczędności przy międzynarodowych przewozach drogowych rzeczy.

Poniżej przykładowa kalkulacja, w której zakładamy średniomiesięcznie przejazd 5000 km po niemieckich autostradach:

Opłata za 1 km to koszt w zależności od klasy emisji CO2, który waha się w granicach od 11,4 do 24,8 euro centa.

5000 x 0,114 = 570 EURO

5000 x 0,248 = 1240 EURO

Wybór Systemu BE-COMBI 3500 Plus to decyzja, która przyniesie Twojej firmie realne korzyści. Nie tylko zwiększysz swoją konkurencyjność na rynku, ale również zyskasz na elastyczności, bezpieczeństwie i efektywności operacyjnej. Zaplanuj już teraz przyszłość swojej firmy z BE-COMBI, liderem innowacji w branży transportowej.

Zachęcamy do kontaktu, aby dowiedzieć się więcej o możliwościach, jakie przed Tobą otwiera System BE-COMBI 3500 Plus. Czekamy na Twoje zapytania!

Mateusz Wydrzyński

Key Account Manager

+48 668 156 514

mateusz.wydrzynski@gt-trailers.com

be-combi.pl

Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewiętnaście − cztery =