Reklama

Toyota Professional – nowa marka na rynku aut dostawczych

Toyota Professional – nowa marka na rynku aut dostawczych

Lekkie pojazdy użytkowe od teraz będą tworzyć gamę modelową Toyota Professional – nowa marka na rynku aut dostawczych oznacza m.in przebudowę salonów.

Toyota coraz odważniej wchodzi w segment pojazdów użytkowych. Przy okazji wprowadzania na rynek kompaktowego vana PROACE CITY, oficjalnie ogłoszono też wprowadzenie nowej submarki.

Zobacz też: Toyota PROACE CITY – silniki, dane techniczne i wyposażenie

Toyota PROACE pojawiła się na rynku w 2016 roku. W 2018 roku w Polsce sprzedano 875 takich aut – ten wynik zagwarantował IV miejsce pod względem popularności w segmencie średniej wielkości pojazdów dostawczych.

Toyota Professional oznacza, że w europejskich i polskich salonach powstaną wyspecjalizowane centra mające zająć się obsługą klientów użytkowych modeli Toyoty.

Poza przebudową niektórych punktów dealerskich, oznacza to też m.in. zatrudnienie odpowiednich handlowców, którzy pomogą przy konfiguracji auta, ale też i wyborze zabudowy pod konkretne wymagania klienta.

Przy okazji podano informację, że bliźniaczy dla Citroena Berlingo i Peugeota Partnera model PROACE CITY trafi do sprzedaży w Polsce na początku 2020 roku. Wiadomo też, że od 2021 roku model ten będzie dostępny w wersji elektrycznej.

Zobacz też: Test: Peugeot Partner 1.5 BlueHDi 130 – w wersji Long (wideo, zdjęcia)

W 2012 roku Toyota zaprezentowała I generację dostawczego modelu PROACE – był to bliźniak Fiata Scudo, Citroena Jumpy i Peugeota Experta. II generacja Toyoty PROACE produkowana jest już bez udziału Włochów.

Aktualnie dostawcza rodzina Toyoty na polskim rynku składa się z Yarisa Van, II generacji modelu PROACE (z pasażerskim PROACE VERSO) oraz pick-upa Hilux.

Po debiucie kompaktowego PROACE CITY marka Toyota Professional będzie mogła pochwalić się ofertą produktową dla ponad połowy polskiego rynku pojazdów użytkowych.

Bardzo możliwe, że rodzina Toyota Professional powiększy się niebawem o kolejne auto.

Wiadomo już, że Groupe PSA rozpocznie w Gliwicach produkcję dużych dostawczaków pod koniec 2021 roku.

A skoro japońska marka zleca produkcję PROACE i PROACE CITY francuskiemu koncernowi, to i w przypadku największych 3,5 tonowych busów, Toyota także zdecyduje się na współpracę.

Źródło zdjęć: Toyota

Komentarze