Polska platforma Trans Assist to aplikacja do obsługi transportów z eCMR, komunikatorem i nawigacją na ekspresy po krajach EU.
Trans Assist to firma niezależna od innych podmiotów na rynku, którą w większości tworzy zespół doświadczonych programistów. W ramach opracowanej przez nich platformy przewoźnicy i kierowcy wykonujący transport międzynarodowy busami do 3,5 tony mogą zyskać narzędzie ułatwiające obsługę operacji transportowych.
e-CMR kontra papierowe druczki
Powszechnie stosowane dzisiaj papierowe formularze CMR przejdą niebawem do historii. Już teraz z cyfrowych listów przewozowych generowanych przez Trans Assist korzystają pierwsi klienci a w ciągu kilku lat to rozwiązanie niemal całkowicie zastąpi klasyczne „CMR-ki”.
Korzyści z przejścia przez przewoźników i kierowców na dokumenty e-CMR jest wiele. Po pierwsze potwierdzenie dla nadawcy o tym,, że transport został zrealizowany, trafi chwilę po tym, jak rozładowca podpisze się kierowcy na ekranie smartfona czy tabletu.
Dzięki temu przewoźnik będzie mógł od razu rozliczyć fracht bez dodatkowego wysyłania tzw. zakończonego CMR kurierem czy pocztą, co generuje niemałe przecież koszty w skali miesiąca czy roku.
Zobacz też: e-CMR dla polskich przewoźników już od 11 września 2019 roku
Kolejnym argumentem za będzie bezpieczeństwo utworzonego i podpisanego przez nadawcę, kierowcę i odbiorcę dokumentu. Przechowywane w „cyfrowej chmurze” pliki e-CMR można zawsze pobrać i wydrukować. Nie zostaną skradzione z kabiny podczas weekendowej pauzy ani nie zostaną zalane kawą czy herbatą.
Sporym plusem będzie też 100-procentowa czytelność stworzonego cyfrowo listu przewozowego, co także potrafi sprawić problemy kierowcy w dotarciu chociażby pod właściwy adres miejsca przeładunku.
Unia Europejska wskazała sierpień 2024 roku – od tego czasu służby kontrolne każdego z państw członkowskich będą musiały respektować elektroniczne listy przewozowe. Na ten moment wystarczy, aby kierowca miał w kabinie jeden egzemplarz. To tymczasowe rozwiązanie – zwane też hybrydowym e-CMR – pozwoli uniknąć zbędnego tłumaczenia się kierowcy podczas kontroli BAG, ITD czy policji.
Komunikator w 24 europejskich językach
Platforma Trans Assist poza generatorem e-CMR z elektronicznym podpisem listów przewozowych oferuje również komunikator obsługujący 24 języki stosowane na terenie Europy.
Dzięki temu nadawca czy właściciel firmy transportowej może napisać bezpośrednio do np. ukraińskiego czy białoruskiego kierowcy informację o zmianie ramy na załadunku czy chociażby numer awizacji. Każdemu z uczestników konwersacji wyświetlą się wiadomości w języku, który sobie wybrał w momencie logowania do systemu Trans Assist.
Poza tym kierowca ma możliwość poinformowania swojego szefa o opóźnieniu na trasie czy o tym, że doszło do awarii ogumienia. Wystarczy, że wyśle poprzez komunikator zdjęcie lub film. W ten sam sposób kierowca może poinformować każdą ze stron zainteresowanych danym transportem o sposobie zabezpieczenia przewożonego ładunku.
Zobacz też: Trans Assist – aplikacja dla busów “na międzynarodówce”
W ramach pakietu Premium przesyłanie wszystkich wszystkich danych z generatora e-CMR oraz komunikatora odbywa się na terenie Unii Europejskiej bez dodatkowych kosztów dla abonenta systemu Trans Assist.
Nawigacja transportowa uwzględniająca wymiary i tonaż busów
Wspomniany już pakiet Premium obejmuje także wytrzymały i wodoodporny tablet z 5,5-calowym wyświetlaczem Full HD oraz 8-rdzeniowym procesorem.
Kierowcy mający takie urządzenie mogą skorzystać z profesjonalnej nawigacji uwzględniającej wysokość czy szerokość busa a także to, czy przewozi on ładunki ADR.
Do tego dochodzą powiadomienia o utrudnieniach na trasie w czasie rzeczywistym oraz dane o ograniczeniach tonażowych na terenie całej Europy.
Taka dedykowana do międzynarodowego transportu rzeczy nawigacja pozwoli uniknąć uszkodzenia zabudowy czy „kurnika” o niskie wiadukty. Pozwoli też uniknąć mandatów za złamanie zakazów wjazdu pojazdom cięższym niż chociażby 2,5 tony stosowanych nierzadko w centrach miast czy na mniejszych mostach.
Dzięki nawigacji Trans Assist kierowca nie będzie musiał bazować np. na bezpłatnych mapach Google, które nie uwzględniają parametrów tonażowych i gabarytowych. Jednym słowem są stworzone dla pojazdów osobowych a nie busów mających sporo ponad 3 metry wysokości i nawet 8 metrów długości.
Przez cały okres abonamentu tablet Trans Assist objęty jest gwarancją typu door-to-door, a więc klient otrzyma nowe urządzenie, gdy stare ulegnie awarii.
Jeden system, wiele możliwości
Trans Assist oferuje 30-dniowy bezpłatny dostęp do systemu, aby każdy zainteresowany mógł przetestować najważniejsze funkcjonalności platformy w praktyce.
W zależności od potrzeb, klienci mogą wybrać pakiet Standard (9,90 euro netto/miesięcznie), aby korzystać z platformy na własnych smartfonach i tabletach z systemem operacyjnym Android lub iOS.
Już ten standardowy dostęp pozwoli przewoźnikowi nie tylko na wysyłanie zleceń kierowcy i wysyłanie wiadomości poprzez komunikator, ale też na lokalizację urządzenia, na które pobrano aplikację, co w większości przypadków pozwoli zastąpić lokalizator GPS.
Do tego trzeba dodać zawartą w cenie pakietu Standard możliwość generowania cyfrowych listów przewozowych eCMR i wysyłania ich automatycznie do nadawcy i odbiorcy w momencie uzyskania elektronicznego podpisu.
Wyższy pakiet Premium (59,90 euro netto/miesięcznie) obejmuje wspominaną już nawigację wraz z tabletem Trans Assist z wbudowanym skanerem 2D i dostępem do Internetu, który pozwoli na swobodne korzystanie z systemu na terenie całej Unii Europejskiej.
Specjalnie dla Czytelników dostawczakiem.pl firma Trans Assist oferuje pakiet Standard przez 3 miesiące bez żadnych opłat – wystarczy podać kod DOSTAWCZAKIEMPL przy wyborze pakietu w panelu administracyjnym. Kod ważny jest od 18 sierpnia do 18 września 2021 roku.
Artykuł sponsorowany