Reklama
VW Wyprzedaż

Trans Assist – aplikacja dla busów „na międzynarodówce”

Trans Assist – aplikacja dla busów „na międzynarodówce”

Ekspresowe transporty wymagają ekspresowych rozwiązań, dlatego polski startup Trans Assist opracował platformę łączącą komunikator w 24 językach, dokumenty e-CMR i profesjonalną nawigację z odpornym na uszkodzenia tabletem.

Transport lekki do 3,5 tony to jedna z polskich specjalizacji na trasach międzynarodowych po Europie. Przewoźnicy wykorzystujący “na przerzutach” busy dobrze wiedzą, że aby efektywnie zarządzać taką flotą, niezbędna jest bezpośrednia wymiana informacji z kierowcą czy szybki przepływ dokumentów przewozowych, aby rozliczyć fracht.

Nie mniej istotną sprawą jest ograniczenie niepotrzebnie przejechanych kilometrów w trasie na załadunek czy rozładunek. A wystarczy, że na takiej trasie kierowca napotka na przykład za niski o 20 centymetrów wiadukt, aby niepotrzebnie nadrobić kilometry, ryzykując przy tym spóźnienie na awizację u klienta.

Reklama

Komunikator Trans Assist

Aby ułatwić kontakt z kierowcami busów jeżdżących po Europie, zespół Trans Assist opracował komunikator uwzględniający 24 języki: angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, rumuński, holenderski, węgierski, luksemburski, portugalski, grecki, szwedzki, czeski, bułgarski, słowacki, duński, fiński, chorwacki, litewski, słoweński, estoński, ukraiński i rosyjski.

Zobacz też: Francja wprowadziła zakaz spania w busach – kara do 1500 euro

Dzięki takiemu rozwiązaniu wszystkie strony zainteresowane transportem mają bezpośredni kontakt z kierowcą poprzez gotowe komunikaty tekstowe – co ważne, nadawca, odbiorca towaru czy spedytor nadaje oraz otrzymuje wiadomość w swoim ojczystym języku.

Również kierowca – mogący przecież pochodzić z innego państwa niż przewoźnik, dla którego pracuje – może poinformować nadawcę towaru o tym, że np. uszkodził oponę i na planowany załadunek przybędzie spóźniony.

Co ważne, platforma Trans Assist działa na każdym smartfonie, tablecie czy laptopie z dostępem do Internetu. 

Obsługa i weryfikacja dokumentów e-CMR oraz e-podpisu

Rozpowszechnienie się elektronicznych listów przewozowych zastępujących papierowe formularze to kolejny krok przyspieszający całą procedurę związaną z rozliczeniem transportu.

Teraz w niecałą sekundę po ostatecznej akceptacji rozładowcy i zakończeniu transportu przewoźnik może rozliczyć fracht a nie czekać 2 czy 3 tygodnie, aż kierowca wróci do kraju z podpisanymi „CMR-kami”.

Kolejną ważną kwestią jest zastąpienie papierowych dokumentów elektronicznymi. Całkowicie cyfrowy dokument jest  tak samo ważny jak dotychczas stosowany list przewozowy. Wprowadzenie e-CMR zakończy też ciągłe pytania kierowców na CB czy na Facebooku w stylu „Kupię gdzieś w Świecku CMR-ki?”.

Zobacz też: e-CMR dla polskich przewoźników już od 11 września 2019 roku

Przetrzymywane w cyfrowej chmurze dokumenty e-CMR zawsze będą czytelne i nigdy nie zostaną zniszczone np. kawą. Do tego ograniczy to koszty związane z archiwizacją listów przewozowych.

Bardzo istotną kwestią związaną z e-CMR jest możliwość ich sprawdzenia – tak jak to ma miejsce obecnie – przez służby kontrolne.

Weryfikator e-CMR.eu – narzędzie opracowane przez zespół Trans Assist – umożliwia organom państwowym szybkie i bezpieczne przeprowadzenie działań kontrolnych na drodze bez konieczności logowania się do systemu. Jest to jednocześnie bezpieczna jak i prosta metoda weryfikacji.

Profesjonalna nawigacja z tabletem

Kolejną funkcjonalnością oferowaną przez platformę Trans Assist jest profesjonalna nawigacja uwzględniająca m.in. ograniczenia wysokościowe i dopuszczalną masę całkowitą pojazdu.

Dzięki temu kierowca busa jest prowadzony z punktu A do punktu B drogami, przez które może bezproblemowo i legalnie przejechać. Zdarzają się przecież przypadki, że kierowcy jeżdżący po Europie z różnych względów potrafili wjechać „międzynarodówką” wysoką na 3.3 metra pod niższy o prawie pół metra wiadukt niszcząc zabudowę, a nawet uszkadzając przewożony w ładowni towar.

Nawigacja Trans Assist uwzględnia również ograniczenia tonażowe, co pozwala wykluczyć ryzyko otrzymania wysokiego mandatu od lokalnej policji za przejazd 3,5-tonowym busem przez most, którego dopuszczalna nośność jest np. o tonę niższa.

Zobacz też: Zaklinowany VW Crafter z kontenerem – tunel miał 1,9 metra

W zestawie z nawigacją każdy kierowca otrzyma odporny na uszkodzenia tablet z 5,5-calowym wyświetlaczem Full HD. Wyposażony w wydajną baterię, skaner kodów 2D, czy 8-rdzeniowy procesor. Tablet jest też wodoszczelny i pyłoszczelny (norma IPS 67).

Warto też dodać, że na tablet obowiązuje gwarancja przez cały okres użytkowania i korzystania z platformy Trans Assist. Co daje nam spokój na długie lata oraz nowy sprzęt zawsze, gdy tego potrzebujemy.

Artykuł sponsorowany

Podziel się: