Jakby tego było mało „Krokodyle” zatrzymali również dowód rejestracyjny kontrolowanego dostawczaka za pękniętą szybę czołową.
Reasumując, jak widać niektórzy przewoźnicy nie przerwali działalności pomimo braku licencji, co w tym wypadku skończyło się łączną karą 12 000 zł dla właściciela firmy oraz dodatkową karą za przekroczenie DMC.
Dla przypomnienia kary za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej dostawczaka, którym wykonywany jest międzynarodowy transport drogowy rzeczy, zależne jest od stopnia przeładowania:
- poniżej 5% ponad DMC – kara 500 zł;
- 5-10% ponad DMC – kara 1000 zł;
- 10-20% ponad DMC – kara 1500 zł;
- powyżej 20% – kara 2000 zł.
Co prawda, WITD Opole nie sprecyzowało, ile dostał kierowca międzynarodówki, ale przyjęło się, że za każde 100 kilogramów mandat wynosi 100 zł, a więc przy 950 zł ponad dopuszczalną masę całkowitą można się domyślać, że to dostał 1000 zł.
Źródło zdjęć: