Grzegorz Buchal, dyrektor fabryki Stellantis Gliwice, potwierdził, że w 2024 roku typoszereg X250 otrzyma całkowicie nowy silnik Diesla.
Pod koniec sierpnia w serwisie internetowym Instytutu Badań Rynku Samochodowego Samar pojawił się wywiad z Grzegorzem Buchalem, nowym dyrektorem fabryki Stellantis Gliwice, gdzie produkowane są duże auta dostawcze.
W materiale tym dyrektor Buchal wspominał, że Citroen Jumper, Peugeot Boxer oraz Opel Movano (Vauxhall Movano na rynek Wielkiej Brytanii) doczekać się mają całkowicie nowego silnika wysokoprężnego, który zastąpić ma dotychczasowego turbodiesla o pojemności 2179 ccm.
Niestety, nie wiadomo nic o żadnych szczegółach technicznych dotyczących tej nowej konstrukcji, która trafić ma do największych z gamy pojazdów LCV koncernu Stellantis. Czy będzie to np. 2-litrowy diesel, a może hybryda – tego nikt oficjalnie nie potwierdził, ale można być pewnym, że zamiana zespołu napędowego związana jest z coraz bardziej restrykcyjnymi normami spalin.
W wywiadzie dla IBRM Samar dyrektor gliwickiej fabryki wspomniał też, że obecnie aż 15% całej produkcji to campervany montowane na bazie furgonów a w planach jest produkcja elektrycznych wersji Boxera, Jumpera i Movano.
Grzegorz Buchal wspomniał także o tym, że w planach śląskiego zakładu jest elektryczny Fiat Ducato a także o wprowadzeniu na linie montażowe w 2024 roku pojazdu dla Toyoty, ale – co ciekawe – „potrzebne będą też nieco inne części do montażu tych aut”.
Źródło zdjęć: Stellantis