Ukraiński bus z tacho bez „ogona”. Prawo jazdy zatrzymane
W miniony piątek 22 listopada warmińsko-mazurscy inspektorzy ITD prowadzili działania na drodze krajowej S7 w okolicach miejscowości Sople nieopodal Ostródy.
Wsród wytypowanych do sprawdzenia pojazdów było Renault Master należące do ukraińskiego przewoźnika.
„Krokodyle” w trakcie kontroli ustalili, że przewóz odbywa się bez zalogowanej karty kierującego w cyfrowym tachografie zamontowanym w kabinie 3,5-tonowego busa.
Po dokładnej analizy danych cyfrowych ustalono, że kierujący od 21 listopada do momentu zatrzymania przez ITD nie logował swojej karty w tachografie, pomimo posiadania jej w samochodzie.
A po przeniesieniu danych cyfrowych z tachografu na kartę kierującego okazało się, że kierujący w tych dniach przekroczył czas jazdy dziennej o 1 godzinę 30 minut. Z kolei czas jazdy bez wymaganej przerwy został przedłużony o 5 godzin i 11 minut, a kierowca jednocześnie skrócił odpoczynek dzienny o 54 minuty.
W związku z nierejestrowaniem za pomocą tacho aktywności kierowcy oraz przebytej drogi i prędkości kierującemu zatrzymano prawo jazdy na 3 miesiące.
Ponadto za stwierdzone naruszenia nałożono na kierowcę 4 mandaty karne, a wobec ukraińskiego przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone wysoką karą.
EDIT: Ustaliłem, że widoczna na zdjęciu Masterka X62 została zarejestrowana na Ukrainie jako pojazd ciężarowy z DMC 5500 kg DMC, więc kwestia tachografu i karty kierowcy już się rozwiązała, choć… Renault nigdy nie oferował tego pojazdu z takim DMC, zwłaszcza na pojedynczym kole na tylnej osi. Więcej w artykule poniżej:
Źródło zdjęcia: WITD Olsztyn