Nie możesz się zdecydować czy kupić autolawetę czy zwykłą „blaszkę”. Rozwiązaniem może być hybryda furgonu i lawety na bazie VW Craftera.
Bez grama skromności mogę pochwalić się, że społeczność Czytelników dostawczakiem.pl niejednokrotnie współtworzyła treści pojawiające się na moim blogu. A Damian „Kali” jest na pewno jednym z nich.
I to właśnie Damian podesłał link do arcyciekawego znaleziska na olx.pl 🙂 NA pierwszy rzut oka pomyślałem: „Genialne! Furgon i autolaweta z firanką”.
Jednak przeglądając opis anonsu i zdjęcia nie znalazłem potwierdzenia, że ten kawałek plandeki za karoserią Craftera pozwala na zasłonięcie przewożonego pojazdu czy ładunku.
No ale i tak wygląda to pięknie! Tylna oś Volkswagena jest mniej więcej na wysokości 1/3 długości tej autolawety, choć mnie rzuciło się w oczy jednak coś innego.
Kiedy ten Crafter z największym dostępnym rozstawem osi (4325 mm) wyjeżdżał w 2012 roku z zakładów produkcyjnych w niemieckim Düsseldorfie był zapewne zwykłym furgonem w longu lub ekstra longu. W pewnym momencie ktoś zrobił z niego za pomocą „diaxa” hybrydę obcinając tylną część nadwozia z częścią przesuwnych drzwi.
I właśnie w tym momencie chciałem napisać o tym, z jakim pietyzmem ktoś podszedł do zaszpachlowania klamki w przesuwnych drzwiach prawych a może i lewych 😉 Nie ma to tamto!
Warto też dodać, że 13-letni bus ma – według opisu z ogłoszenia – 254 000 km przebiegu, czyli wychodzi tylko 19 538 km rocznie. Wnętrze wygląda dobrze, chociaż ten fotel kierowcy już taki wysiedziany nieco i wgniecione od lewej strony siedzisko budzi wątpliwości.
Z drugiej strony sprzedający zapewnia, że jego 163-konny „hybrydowy” Crafter jest w stanie idealnym a na wyposażeniu znajduje się ogrzewanie postojowe, klimatyzacja a wyciągarka zamontowana na najeździe „posiada dużą moc i również jest sprawna”.
Na zdjęciach kabiny widać też manometry zamontowane na desce rozdzielczej, co sugerować może też, że Crafter posiada poduszki pneumatyczne na tylnej osi.
No i jeszcze jedna kwestia: nie wiem czy to pomyłka, czy może jednak przechwałki, ale w rubryce „ładowność” sprzedający wpisał 5500 kg 😉
Niemniej ciekawy projekt i jeżeli ktoś byłby zainteresowany taką „hybrydą” furgonu i autolawety, to bezpośredni link do tego ogłoszenia znajdziecie TUTAJ.
EDIT: I to jest właśnie społeczność dostawczakiem.pl – po publikacji tego artykułu Czytelnik Daniel podesłał ogłoszenie z otomoto.pl, gdzie także wystawiony został ten Crafter i widać tam, co znajduje się za fotelami 😉
Źródło zdjęć: olx.pl, otomoto.pl