Na IAA 2022 w Hanowerze Ford zaprezentuje oficjalnie Transita Customa. Auto będzie dostępne z hybrydą 2.5 PHEV i dieslami o mocy do 170 KM.
Pisałem już kilkukrotnie o nowej generacji Transita Customa, który dostępny będzie jako elektryczny E-Transit Custom z dwoma wersjami napędu o mocy 100 kW/135 KM lub 160 kW/217 KM.
Teraz dzień przed największą w Europie wystawą pojazdów użytkowych IAA 2022 w Hanowerze Ford oficjalnie potwierdził, że bezemisyjne wersje będą dostępne wraz z jednostką hybrydową bazującą na 2.5-litrowym benzynowym silniku oraz z szeroka gamą turbodiesli.
W przypadku elektrycznego i jednocześnie tylnonapędowego E-Transita sporo informacji znajduje się w powyższym artykule, więc chciałbym się skupić na przednionapędowej odmianie hybrydowej oraz na wysokoprężnych wersjach występujących w II generacji Transita Customa.
Nowy Ford Transit Custom jako hybryda plug-in
Bazujący na znanym z modelu Kuga PHEV zespół napędowy wykorzystuje 2,5-litrowy benzynowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona oraz akumulator o pojemności 11,8 kWh.
Transit Custom PHEV przejechać powinien do 57 kilometrów w trybie czysto elektrycznym a co ciekawe dzięki ProPower Onboard oferującemu gniazdo prądu o mocy 2,3 kW będzie można zasilić np. narzędzia budowlane a nawet zaparzyć wrzątek w elektrycznym czajniku.
W przypadku wersji PHEV ładowność ma dochodzić do 1184 kg. Do tego już wiadomo, że dostawcza hybryda plug-in oferowana będzie oczywiście jako furgon w wariantach od L1H1 do L2H2 z paką o kubaturze od 5,8 do 9 m3.
Turbodiesle z rodziny Ford EcoBlue dla II generacji Transita Customa
Podstawową gamą silnikową II generacji Transita Customa będzie 4-cylindrowa wysokoprężna konstrukcja dostępna w wariantach mocy 110 KM, 136 KM, 150 KM oraz 170 KM.
Turbodiesle dostępne będą z 6-biegowa skrzynia manualna lub 8-stopniowym „automatem”. Do tego w wariancie z manualną przekładnią dostępny będzie opcjonalny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.
Wiadomo też, że 2-litrowe turbodiesle napędzać będą przednią oś, lecz także klienci będą mogli zamówić pojazd z układem 4WD. W przypadku Transita Customa z silnikiem 2.0 EcoBlue ładowność dochodzić ma do 1327 kg. Warto przy okazji odnotować, że maksymalny uciąg na haku w wysokoprężnych wariantach dochodzić ma do 2500 kg.
Dostawy do klientów nowego Transita Customa z układami napędowymi EcoBlue rozpoczną się w połowie 2023 roku, a wersje hybrydowe oraz elektryczne pojawią się pod koniec przyszłego roku.
Źródło zdjęć: Ford