Roczne badania pozwoliły zdobyć sporo informacji o tym, jak będzie w przyszłości użytkowany Ford Transit Custom PHEV – wyniki testu 20 hybryd w Londynie.
Na początku 2017 roku pisałem o projekcie współfinansowany dotacją w wysokości 4,7 miliona funtów przez rząd Wielkiej Brytanii, w ramach którego finalnie 16 instytucji i firm testowało w Londynie hybrydowe Fordy Transity Custom.
Zobacz też: Hybrydowy Ford Transit Custom będzie testowany w Londynie
Flota hybrydowych „blaszek” trafiła m.in. do firmy kurierskiej DPD, a także do funkcjonariuszy z Metrolopitan Police czy firmy Speedy zajmującej się wynajmem sprzętu budowlanego, ale też oświetlenia na eventy.
Teraz Ford opublikował dane dotyczące trwającego 12 miesięcy testu 20 egzemplarzy prototypowych Transitów Custom Plug-In Hybrid.
Przekazana do testów flota przejechała łącznie 240 000 kilometrów, z czego około 75% tego dystansu furgony pokonały wykorzystując energię zgromadzoną w bateriach auta.
Warto podkreślić, że w ciągu sześciu miesięcy kierowcy zwiększyli o 20% dystans przejeżdżany na elektrycznym silniku dzięki szkoleniu z odpowiedniego wykorzystania poszczególnych trybów jazdy, jakie oferuje hybrydowy Transit Custom.
Zobacz też: Test: Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue – sportowy bus (wideo, zdjęcia)
Ford Transit Custom PHEV dostępny ma być w sprzedaży pod koniec 2019 roku. Samochód na energii z zestawu akumulatorów o pojemności 14 kWh może przejechać do 50 kilometrów.
Spalinowy silnik 1.0 EcoBoost, który ma za zadanie doładowywać w razie potrzeby baterie, może wydłużyć zasięg do 500 kilometrów. Co ciekawe, w materiałach prasowych wspomina się o średnim spalaniu na poziomie od 3,3 litra benzyny na 100 kilometrów, chociaż oficjalne dane z homologacji podane zostaną bliżej rynkowej premiery hybrydowego furgonu Forda.
Źródło zdjęć: Ford