Ford E-Transit Custom: ładowność do 1100 kg i do 2000 kg na haku

Ford E-Transit Custom: ładowność do 1100 kg i do 2000 kg na haku

Ford pochwalił się ostatnio szczegółowymi danymi na temat swojego najnowszego modelu dostawczaka, który od jesieni 2023 roku będzie produkowany w zakładach Ford Otosan w Kocaeli w Turcji.

Wiadomo już, że van Forda napędzany będzie elektrycznym silnikiem o mocy 100 kW/135 KM lub 160 kW/217 KM – w obu przypadkach kierowca może liczyć na aż 415 Nm, który przekazywany będzie na koła tylnej osi.

Zobacz też: Ford E-Transit Custom 2023 zaprezentowany – zasięg do 380 km

Co ciekawe, silnik zamontowano bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu, co eliminuje potrzebę stosowania specjalnej ramy pomocniczej i jest obrócony o 90 stopni, aby zmaksymalizować przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu.

Pompa ciepła w każdym E-Transicie Custom

Ford E-Transit Custom umożliwia ładowanie prądem stałym DC o mocy do 125 kW – uzupełnienie akumulatora od 15 do 80% procent potrwać powinno 41 minut.

Przy okazji warto podkreślić, że z tyłu zastosowano niezależne zawieszenie a ładowność E-Transita Custom dochodzić ma do 1100 kg.

Z kolei uciąg na haku to już naprawdę niezłe 2000 kg – to chyba najlepszy wynik z dotychczas oferowanych elektrycznych vanów na rynku.

Zastosowana bateria o pojemności 74 kWh wykorzystuje ogniwa saszetkowe znane z pick-upa F-150 Lightining odznaczające się o 12% większą gęstością niż w akumulatorze E-Transita.

Zobacz też: Ford E-Transit – pierwsza jazda testowa

Warto dodać, że Ford E-Transit Custom to  pierwszy w historii pojazd elektryczny, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano technologię pompy ciepła EVI powietrze-woda, montowaną standardowo we wszystkich pojazdach. Dzięki temu wydłużony ma być zasięg, który wynosić ma do 380 kilometrów.

Wśród interesujących funkcji nowy elektryczny van Forda pochwalić się może rozwiązaniem One-Pedal Drive, dzięki czemu kierowca może przyspieszać i hamować używając tylko pedału przyspieszenia.

Wracając do baterii trakcyjnej wypada podkreślić, że E-Transit Custom posiada w serii ładowarkę pokładową (On Board Charger) o mocy 11 kW AC, co umożliwi naładowanie akumulatorów do pełna w niespełna 8 godzin a stan ładowania można śledzić na bieżąco przy użyciu z aplikacji FordPass Pro.

Delivery Assist i odchylana kierownica, aby wygodnie położyć tablet

Ford E-Transit Custom będzie dostępny jako osobowe kombi oraz oczywiście jako furgon z wariantami nadwozia od L1H1 do L2H2. Ładownia oferuje od 5,8 do 9 m3 a maksymalną długość ładunku to 3450 mm.

Jedną z ciekawych rozwiązań zastosowanych w nowym bezemisyjnym dostawczaku Forda jest np. system Delivery Assist przygotowana specjalnie dla kurierki.

Po włączeniu tej funkcji cała „procedura” aktywuje się, gdy kierowca przełączy selektor jazdy przekładni na pozycję „P”.

Wtedy E-Transit Custom automatycznie włączy światła awaryjne, domknie wszystkie otwarte okna a nawet blokuje drzwi, po opuszczeniu samochodu przez kierowcę. Do tego przesuwne drzwi do przestrzeni ładunkowej otworzą się, kiedy kierowca wsunie stopę pod próg oraz zaryglują, kiedy kurier odejdzie od pojazdu.

Zobacz też: Test: Opel Vivaro-e – poza zasięgiem (wideo, zdjęcia)

Odchylana kierownica to rozwiązanie unikalne w całym segmencie LCV. Pytanie tylko czy się sprawdzi podczas długoletniej i/lub intensywnej eksploatacji.

Kiedy kierowca wróci do swojego samochodu światła awaryjne wyłączą się no i szyby wrócą do poprzedniego położenia.

W ramach opcjonalnego pakietu Mobile Office E-Transit Custom otrzymał… odchylany do przedniej szyby wieniec kierownicy, dzięki czemu może posłużyć jako stabilna podstawa do oparcia tam laptopa, tabletu czy zwykłej kuchennej deski do krojenia.

Mobile Office obejmuje również ściemniane oświetlenie LED ponad pochyloną kierownicą, dodatkowe światło kopułkowe w dachu oraz schowki między fotelami na dokumenty i inne przenośne urządzenia.

Źródło zdjęć: Ford

Podziel się: