Dzisiaj Ford pokazał najnowsze wcielenie modelu E-Transit Custom. Średniej wielkości van pojawi się w 2023 roku i ma mieć do 380 km zasięgu.
Nie ukrywam, że widziałem już to auto podczas jazd testowych E-Tranistem w Barcelonie, ale że nie można było robić zdjęć (co w sumie oczywiste przed oficjalną premierą), to nie wspominałem o tym fakcie na dostawczakiem.pl.
Dzisiaj są już dostępne zdjęcia II generacji Transita Customa i na nich też wygląda dobrze. Niemal tak dobrze jak na żywo 😉
Ale że stylistyka w vanach to nie jest pierwszorzędna kwestia, to postaram się coś wspomnieć o technicznych kwestiach i rozwiązaniach zastosowanych w tym całkowicie nowym modelu, którego produkcja zaplanowana została od 2023 roku w tureckich zakładach Ford Otosan w Kocaeli. A więc dokładnie tam, skąd wyjeżdża aktualna generacja Transita Customa.
Zobacz też: Transit Custom 2023 bliźniakiem VW Transportera – produkcja w Turcji

Na pewno charakterystycznym i zarazem praktycznym rozwiązaniem są światła Full LED z długim pasem świetlnym z przodu łączącym oba reflektory. Do tego uwagę przyciąga spora atrapa osłony chłodnicy.
Czy elektryczna jednostka napędowa wraz z litowo-jonową baterią o pojemności 67 kWh będzie wprost zaadaptowana z większego E-Transita? Nie jest to wykluczone, bo już teraz producent podaje, że zasięg średniej wielkości e-vana dochodzić ma do 380 kilometrów (na potwierdzone wartości WLTP jest jeszcze za wcześnie).
Ponadto skoro większy elektryczny model oferowany jest w wariantach mocy 184 oraz 269 KM, to i E-Transit Custom może także występować z takimi opcjami napędu.
Zobacz też: Voltia dostarczyła 50 elektrycznych vanów dla DPD Słowacja

Na pewno klienci będą mogli w opcji zamówić Pro-Power Onboard, czyli gniazdko o mocy 2,3 kW w ładowni, które pozwoli zapewnić prąd “na robocie” dla elektronarzędzi czy chociażby zapewni możliwość podładowania laptopa.
Poza wersją bezemisyjną II generacja Transita Customa będzie też dostępna z silnikami spalinowymi, ale o konkretnych jednostkach nikt oficjalnie nie wspomniał, chociaż można spodziewać się dalej jednostek wysokoprężnych 2.0 New EcoBlue a może i hybryd – w końcu są one i teraz w ofercie.
Większość niewiadomych, w tym pewnie informacje o dostępnych wersjach nadwoziowych, Ford poda dopiero we wrześniu tego roku. A poniżej podrzucam krótki film pokazujący najnowsze wcielenie Transita Customa.
Źródło zdjęć i filmu: Ford