Reklama

Transit Custom 2023 bliźniakiem VW Transportera – produkcja w Turcji

Transit Custom 2023 bliźniakiem VW Transportera – produkcja w Turcji

Nowy Ford Transit Custom, który pojawi się w 2023 roku będzie bliźniakiem VW Transportera – produkcja obu aut będzie odbywać się w Turcji.

W połowie zeszłego roku koncerny Ford Motor Company oraz Volkswagen AG poinformowały, że będą zacieśniać współpracę przy produkcji lekkich pojazdów użytkowych oraz nowej generacji pick-upów.

Wiadomo już, że z fabryki spółki Volkswagen Poznań wyjeżdżać będzie niebawem bazujące na Caddy 5 kolejne wcielenie Forda Transita Connecta.

Z kolei Ford w rozbudowywanych właśnie zakładach w RPA produkować ma od 2022 roku dla obu marek nowego pick-upa – Rangera oraz następcę VW Amaroka.

Na filmie widać jakąś “blaszkę”, ale czy tak będzie wyglądać nowy Ford Transit Custom i kolejne wcielenie VW Transportera?

Ostatnio Ford Motor Company potwierdził, że średniej wielkości model dostawczaka produkowany będzie w tureckich zakładach Ford Otosan w  Kocaeli.

Przy okazji publikacji komunikatu prasowego, zamieszczono także krótki filmik, na którym widać najprawdopodobniej zarys nadwozia nowego furgonu.

W ramach aliansu Ford-Volkswagen zainwestowano 2 miliardy euro w rozbudowę i modernizację fabryki, gdzie aktualnie montowane są Transity i Transity Customy oraz ich osobowe warianty.

Zobacz też: Ford Transit Connect będzie produkowany w zakładach VW Poznań

Już wiadomo, że do napędu najnowszego Transita Custom czy Tourneo Custom, poza spalinowymi jednostkami, oferowane będą także hybrydy typu plug-in, miękkie hybrydy oraz w pełni elektryczne zespoły napędowe.

Oznacza to też, że kolejne VII już wcielenie Volkswagena Transportera będzie produkowane w Turcji.

Pisałem już o tym, że Volkswagen pozostawia w swojej gestii osobowe wersje Caravelle, Multivan czy kamper California.

Sytuacja, w której pierwszy raz w historii pasażerskie “T7-ki” będą miały inną konstrukcję opartą o platformę MQB i pojawić się mają już w 2021 roku.

Zobacz też: Test: Volkswagen Multivan 6.1 – cyfrowa rewolucja? (wideo, zdjęcia)

Reasumując, użytkowe Transportery wyjadą z zakładów z Turcji, a osobowe “Multiki” (i inne warianty) będą wytwarzane w Europie.

Volkswagen Samochody Użytkowe obecnie modernizuje swój zakład w Hanowerze, gdzie jeszcze w tym roku wyjechać ma kolejne wcielenie Multivana oraz nowy model ID.BUZZ (od 2022 roku).

Nie znalazłem natomiast oficjalnej informacji, czy w wielkopolskich zakładach VW Poznań będzie także odbywał się montaż osobowych wersji T7, bowiem teraz produkowane tam są wersje T6.1, w tym Transportery oraz specjalne wersje m.in. dla służb ze ściśle sprecyzowanymi przez zamawiające podmioty zabudowami.

Źródło zdjęć i grafik: Ford

Komentarze