Można by rzec, że ten „LT-ek” ledwo co się dotarł 😉 Volkswagen LT35 z przebiegiem 1 800 000 km należy do Damiana i jeszcze nie przeszedł na emeryturę!
Odezwał się jakiś czas temu do mnie Damian, który od 2 lat jest właścicielem VW LT35. Doka z przedłużanym rozstawem osi wozi do dzisiaj wymagające pomocy inne pojazdy.
Damian co prawda wspomina, że jego 75-konna autolaweta przy mocniejszym czołowym wietrze już zwalnia, ale w tej historii nie liczą się osiągi wolnossącego silnika Diesla a jego trwałość.
Bo, jak zaznacza właściciel VW LT35 z 1991 roku, w aucie dalej pracuje ta sama 6-cylindrowa jednostka napędowa, która zamontowana została – jak wszystko na to wskazuje – w fabryce.
Zobacz też: Volkswagen LT skończył 45 lat – historia I generacji
– Numery silnika są zgodne z nadwoziem. Samochód serwisowany był do 1999 roku i wtedy miał niecałe 990 000 km przebiegu – opowiada właściciel doki zaznaczając, że te informacje potwierdził dealer VW w Augsburgu.
W 2001 roku „LT-tek” został sprowadzony do Polski i jego licznik… znowu zaczął wskazywać 90 000 km „nalotu”. Po kolejnych 20 latach na liczniku głównym widnieje już 880 000 km.
A skoro już mowa o możliwościach przewozowych, to Damian zarzeka się, że jego „eLTon” waży 2150 kg na pusto (bez kierowcy, koła zapasowego, ale z pełnym bakiem).
I w zasadzie tylko z uwagi na małą moc wysokoprężnego silnika Damian np. Górę świętej Anny objeżdża wokół a nie przez „A4-kę” 😉
Zobacz też: VW LT z 1980 roku z przebiegiem 4254 kilometrów na mobile.de
Odnośnie spalania, to Damian zarzeka się, że przy 70 km/h wychodzi około 7-9 litrów na pusto.
Ale przy prędkości 100 km/h rzędowa „szóstka” ma 4 000 obr./min. a to oznacza wir w baku pochodzącym – taka mała ciekawostka – z Iveco.
Z kolei załadowany pod legalne DMC doka zużywa już 13-15 litrów na „setkę”.
Na koniec chciałoby się dodać, że takich dostawczaków już się nie robi.
A te użytkowe klasyki zazwyczaj dogorywają swoich dni. Ale nie „eLTon” Damiana, który nierzadko służy mu jako zwykłe daily a i nierzadko pomaga w dotarciu do mechaników młodszym o dekady wozom!
Źródło zdjęć: Mateusz Kulik | Klasyczne.KK