Reklama

Amerykański Nissan Navara D40 z przebiegiem ponad 1 600 000 km

Amerykański Nissan Navara D40 z przebiegiem ponad 1 600 000 km

Dalej ma oryginalny silnik i skrzynię biegów! Amerykański Nissan Navara D40 z przebiegiem 1 600 000 km służył do przewozu przesyłek kurierskich.

To piękna motoryzacyjna historia, której głównymi bohaterami jest 62-letni Brian Murphy oraz jego Nissan Frontier (w Europie występujący pod nazwą Navara).

Pan Murphy pochodzący okolic Chicago od 1977 do 2004 roku pracował jako kierowca ciężarówki w lokalnej dystrybucji.

Zobacz też: Odświeżony Nissan Navara – większa ładowność i lepsze hamulce

Nissan Navara D40 z benzynowym silnikiem QR25DE o pojemności 2488 ccm przejechał już dystans jak na Księżyc i z powrotem!

W 2007 roku, czyli już po przejściu na emeryturę, pan Murphy zaczął pracować jako niezależny kurier, a jego wybór na pojazd do rozwożenia towaru padł na Nissana Frontiera z kabiną King Cab.

Co ciekawe, pod maską pick-upa nadal pracuje oryginalny benzynowy silnik, ale nie jest to nawet “V6-tka” dostępna na amerykańskim rynku.

Tylnonapędowy Frontier w kolorze Red Brawn napędzany jest rzędowym 4-cylindrowym wolnossącym motorem o mocy 154 KM i 231 Nm osiąganych przy 4400 obr./min.

Zobacz też: Sprinter z przebiegiem ponad 2 000 000 km – na liczniku ubyło milion

Przy “nalocie” 999 999 mil (1 619 998 kilometrów) zatrzymał się licznik główny, ale licznik przebiegu dziennego (ten poniżej) dalej pracuje.

Kupiony w czerwcu 2007 roku pick-up dalej ma też oryginalną 5-biegową manualną skrzynię.

Przy przebiegu 729 000 km wymieniono alternator oraz chłodnicę, a przy ‭810 000 km wysłużone siedzenie kierowcy zostało wymienione na nowe, ale nie ma się co dziwić, skoro właściciel amerykańskiego D40 spędza średnio 13 godzin dziennie w pracy!

W okolicach 1 134 000 km zapobiegawczo wymieniono łańcuszek rozrządu a przy “nalocie” 1 297 620 km poddało się oryginalne sprzęgło.

Zobacz też: Busy z DMC do 4250 kg na prawo jazdy kategorii B od maja 2021 roku

W czym tkwi recepta na tak długą i bezproblemową eksploatację? Właściciel 13-letniego pick-upa Nissana twierdzi, że sam co około 16 000 km wymieniał samodzielnie olej a do tego po prostu jeździ ostrożnie.

“Milionowy” Frontier wyprodukowany został w fabryce Nissan Smyrna w stanie Tennessee. Do dzisiaj produkowany jest tam typoszereg D40.

Warto też wspomnieć, że pan Murphy nie używa w pracy GPS-a a do tego nigdy nie popełnił zarejestrowanego przez policję wykroczenia drogowego!

W styczniu, podczas Chicago Auto Show 2020, właściciel czerwonej “D40-tki” otrzymał pod przedstawiciela Nissan North America kluczyki do nowej Frontiery (zdjęcie z tyłu).

Warto wspomnieć, że w USA w ofercie odpowiednik Navary to dalej typoszereg D40.

Źródło zdjęć: Nissan

Komentarze