Odświeżony Nissan Navara – większa ładowność i lepsze hamulce

Odświeżony Nissan Navara – większa ładowność i lepsze hamulce

Niebawem na rynku zadebiutuje odświeżony Nissan Navara – większa ładowność i lepsze hamulce to tylko część zmian. Wszystko to przez nową normę Euro 6D-temp.

Od 1 września 2019 roku wszystkich producentów chcących sprzedawać samochody w krajach Unii Europejskiej będą obowiązywać normy emisji spalin Euro 6D-temp.

Zobacz też: Test: Nissan Navara dCi 190 – pick-up uniwersalny (wideo, zdjęcia)

Dlatego większość koncernów przy okazji wprowadzania zmodernizowanych silników – tak jest w przypadku Navary – odświeża oferowane przez siebie modele.

Pick-up Nissana dalej będzie napędzany 4-cylindrowym wysokoprężnym silnikiem, który zyskał drugą turbosprężarkę, co przełożyło się na większą o 3 KM moc i dodatkowe 22 niutonometry (aktualnie 163 KM oraz 425 Nm).

Topowy 190-konny wariant tej jednostki napędowej także został dostosowany do nowej normy emisji spalin. Ponadto w Navarze wprowadzona zostanie całkowicie nowa manualna przekładnia, która ma mieć udoskonalony system synchronizacji oraz ma wpływać na mniejsze zużycie paliwa. Udoskonalono również 7-stopniową automatyczną skrzynię – podobno ma szybciej reagować na ruchy pedału przyspieszenia.

Co ważne, tylne hamulce bębnowe zastąpione zostaną przez hamulce tarczowe o średnicy 308 mm. Dodatkowo w przednich hamulcach zastosowano większe tarcze – ich średnica wzrosła z 296 do 320 mm.

Zobacz też: Jeep Gladiator z silnikiem EcoDiesel 3.0 V6 – 260 KM i 600 Nm

Zmodyfikowano także przednie zawieszenie, dzięki czemu auto ma prowadzić się lepiej.

Z kolei tylne zawieszenie z progresywnymi sprężynami zostało podniesione o 25 mm.

I jeszcze jedno: dotychczas jedynie Navara z kabiną Double Cab wyposażona była w pięciodrążkowe zawieszenie tylnej osi. Teraz taki układ trafi także do krótszej kabiny King Cab.

Dzięki takiemu rozwiązaniu odświeżona Navara oferuje ładowność odmiany King Cab o 55-95 kg (w zależności od wersji) w porówaniu z poprzednim modelem i wynosi obecnie 1165 kg (przy dopuszczalnej masie całkowitej 3200 kg).

Zobacz też: Toyota Professional – nowa marka na rynku aut dostawczych

Z kolei Nissan Navara Double Cab oferuje ładowność zwiększoną o 54–114 kg (w zależności od wersji) i jest w stanie przewieźć od 1115 do 1180 kg ładunku przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3250 kg.

Z zewnątrz wersja po faceliftingu wyróżnia się m.in. przeprojektowanymi reflektorami LED – błyszczące srebrne oprawy zastąpione zostały czarnymi elementami.

Ponadto Navara otrzymała nowe wzory felg a ich bazowa średnica wzrosła z 16 do 17 cali.

Wszystkie wersje modelu mają zwiększony prześwit, a także udoskonalone zawieszenie i nowe wzory obręczy kół. Ich średnica w wersjach podstawowych wzrosła z 16 do 17 cali.

Źródło zdjęć: Nissan

Komentarze