Jeep Gladiator z silnikiem EcoDiesel 3.0 V6 – 264 KM i 600 Nm

Jeep Gladiator z silnikiem EcoDiesel 3.0 V6 – 264 KM i 600 Nm

W Polsce i Europie auto będzie oferowane z jednym turbodieslem! Jeep Gladiator z silnikiem EcoDiesel 3.0 V6 – 264 KM i 600 Nm w pick-upie.

W dniach 12-14 lipca podczas dorocznego zlotu zlotu Camp Jeep IT we włoskich Dolomitach właściciele i entuzjasci marki Jeep, będą mogli zobaczyć na żywo nowego pick-upa o nazwie Gladiator.

Już wiadomo, że w Europie pick-up Jeepa zostanie wprowadzony na rynek do końca 2020 roku. Wcześniej pojawi się na Bliskim Wschodzie, gdzie terenowe Jeepy cieszą się sporą popularnością.

Zobacz też: Jeep Gladiator – nowy pick-up na bazie Wranglera od 2019 roku

Jeep Gladiator z pakietem Rubicon jest wyposażony w wykładzinę paki oraz progi ochronne skrzyni ładunkowej.

Przy okazji amerykański producent poinformował, że na europejskim rynku Jeep Gladiator dostępny będzie wyłącznie z turbodieslem 3.0 V6 o mocy 264 KM i momencie obrotowym dochodzącym do 600 Nm, który zblokowany będzie z 8-stopniowym „automatem”.

Mający skrzynię ładunkową o długości 152 centymetrów Gladiator oferuje ładowność na poziomie 725 kg oraz uciąg na haku równy 2722 kg.

Zobacz też: Test: Mercedes-Benz X250d 4MATIC – 190 KM to mało (wideo, zdjęcia)

Lekkie aluminiowe drzwi są łatwe do demontażu za pomocą kluczy z końcówkami torx. Nowy pick-up ma niezłe właściwości terenowe: kąt natarcia 43,6°, kąt rampowy 20,3°, kąt zejścia 26° a jego prześwit to 282 mm.

Jeep Gladiator produkowany w Toledo w stanie Ohio a klienci będą mogli wybrać jedną z 4 wersji wyposażenia: wyposażenia: Sport, Sport S, Overland i Rubicon.

Co będzie wyróżniać Jeepa Gladiatora spośród innych pick-upów na europejskim, w tym polskim rynku?

Dzięki czterem śrubom umieszczonym w górnej części ramy można w szybki i prosty sposób złożyć przednią szybę oraz zdemontować boczne drzwi – zestaw narzędzi z niezbędnymi końcówkami torx do zdejmowania drzwi i opuszczania przedniej szyby znajduje się w standardowym wyposażeniu auta.

Zobacz też: Test: VW Amarok 3.0 TDI – pick-up klasy premium (wideo, zdjęcia)

System multimedialny Uconnect czwartej generacji wykorzystuje ekran dotykowy o przekątnej 7″ lub 8,4″ – dzięki aplikacjom Apple CarPlay oraz Android Auto można obsługiwać rozmowy, nawigację czy wiadomości SMS.

Jeep Gladiator z fabrycznym napędem 4×4 w wersji Sport i Overland ma seryjny system Command-Trac z dwubiegową skrzynią rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1 (oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73).

W wersji wyposażenia Rubicon natomiast, system 4×4 Rock-Trac wyposażony jest w przednie i tylne osie Dana 44 trzeciej generacji z przełożeniem redukcyjnym „4LO” równym 4:1. W przypadku montowanej w standardzie ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów Jeep Gladiator w wersji Rubicon ma maksymalne przełożenie redukcyjne pełzające 77,2:1.

Zobacz też: Iveco Daily 4×4 także z nadwoziem furgon i 7-tonowym DMC

Jeep Scrambler bazował na typoszeregu CJ-7, ale miał zwiększony rozstaw osi. Jednym z właścicieli CJ-8 był Ronald Reagan, były prezydent USA, który używał go na swoim ranczo w Kalifornii.

Modelem Gladiator marka Jeep powraca po 27 latach do segmentu pick-upów. Pierwszy pick-up Jeepa pochodzi z 1947 roku, kiedy to Willys Overland wprowadził na rynek jednotonową półciężarówkę z napędem na cztery koła bazującą na CJ-2A.

Potem w produkcji była też seria FC-150/170 (1957-1965), a następnie Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), Jeep CJ-8 Scrambler (1981-1985) oraz model Comanche (1986-1992).

Źródło zdjęć: Jeep

Podziel się: