W Polsce i Europie auto będzie oferowane z jednym turbodieslem! Jeep Gladiator z silnikiem EcoDiesel 3.0 V6 – 264 KM i 600 Nm w pick-upie.
W dniach 12-14 lipca podczas dorocznego zlotu zlotu Camp Jeep IT we włoskich Dolomitach właściciele i entuzjasci marki Jeep, będą mogli zobaczyć na żywo nowego pick-upa o nazwie Gladiator.
Już wiadomo, że w Europie pick-up Jeepa zostanie wprowadzony na rynek do końca 2020 roku. Wcześniej pojawi się na Bliskim Wschodzie, gdzie terenowe Jeepy cieszą się sporą popularnością.
Zobacz też: Jeep Gladiator – nowy pick-up na bazie Wranglera od 2019 roku
Przy okazji amerykański producent poinformował, że na europejskim rynku Jeep Gladiator dostępny będzie wyłącznie z turbodieslem 3.0 V6 o mocy 264 KM i momencie obrotowym dochodzącym do 600 Nm, który zblokowany będzie z 8-stopniowym „automatem”.
Mający skrzynię ładunkową o długości 152 centymetrów Gladiator oferuje ładowność na poziomie 725 kg oraz uciąg na haku równy 2722 kg.
Zobacz też: Test: Mercedes-Benz X250d 4MATIC – 190 KM to mało (wideo, zdjęcia)
Jeep Gladiator produkowany w Toledo w stanie Ohio a klienci będą mogli wybrać jedną z 4 wersji wyposażenia: wyposażenia: Sport, Sport S, Overland i Rubicon.
Co będzie wyróżniać Jeepa Gladiatora spośród innych pick-upów na europejskim, w tym polskim rynku?
Dzięki czterem śrubom umieszczonym w górnej części ramy można w szybki i prosty sposób złożyć przednią szybę oraz zdemontować boczne drzwi – zestaw narzędzi z niezbędnymi końcówkami torx do zdejmowania drzwi i opuszczania przedniej szyby znajduje się w standardowym wyposażeniu auta.
Zobacz też: Test: VW Amarok 3.0 TDI – pick-up klasy premium (wideo, zdjęcia)
Jeep Gladiator z fabrycznym napędem 4×4 w wersji Sport i Overland ma seryjny system Command-Trac z dwubiegową skrzynią rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1 (oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z przełożeniem 3,73).
W wersji wyposażenia Rubicon natomiast, system 4×4 Rock-Trac wyposażony jest w przednie i tylne osie Dana 44 trzeciej generacji z przełożeniem redukcyjnym „4LO” równym 4:1. W przypadku montowanej w standardzie ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów Jeep Gladiator w wersji Rubicon ma maksymalne przełożenie redukcyjne pełzające 77,2:1.
Zobacz też: Iveco Daily 4×4 także z nadwoziem furgon i 7-tonowym DMC
Modelem Gladiator marka Jeep powraca po 27 latach do segmentu pick-upów. Pierwszy pick-up Jeepa pochodzi z 1947 roku, kiedy to Willys Overland wprowadził na rynek jednotonową półciężarówkę z napędem na cztery koła bazującą na CJ-2A.
Potem w produkcji była też seria FC-150/170 (1957-1965), a następnie Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), Jeep CJ-8 Scrambler (1981-1985) oraz model Comanche (1986-1992).
Źródło zdjęć: Jeep