VW Caddy PHEV – 150 KM i do 122 km zasięgu w trybie EV

VW Caddy PHEV – 150 KM i do 122 km zasięgu w trybie EV

Volkswagen informuje, że do oferty wchodzi Caddy V z napędem PHEV. Moc systemowa to 150 KM a w trybie elektrycznym może przejechać do 122 km.

Do dotychczas oferowanej gamy silnikowej składającej się z turbodiesli 2.0 TDI oraz turbodoładowanych silników benzynowych 1.5 TSI dołącza hybryda plug-in.

Caddy eHybrid dostępny będzie z napędem wykorzystującym jednostkę 1.5 TSI o systemowej mocy 150 KM, która generuje 350 Nm. Auto wyposażono też w sześciobiegowy dwusprzęgłowy „automat”.

Reklama

Hybrydowe Caddy wyposażone w akumulator trakcyjny o pojemności 19,7 kWh pozwalać ma na przejechanie do 122 kilometrów wyłącznie w trybie elektrycznym a doładowanie prądem stałym DC dochodzić ma do 50 kW. Z kolei moc ładowania prądem zmiennym AC producent określił na 11 kW.

Co ciekawe, producent podał w komunikacie prędkości maksymalne i tak dla pasażerskich wariantów to 183 km/h, natomiast warianty Cargo rozpędzą się do 181 km/h. Według deklaracji producenta, według cyklu WLTP, na w pełni naładowanej baterii przejechanie 100 km powinno skutkować spalaniem na poziomie 0,5 litra.

Volkswagen Caddy eHybrid wyróżnia się z zewnątrz klapką zasłaniającą gniazdo ładowania, które zlokalizowano na przednim lewym błotniku. Na zdjęciu widoczne jest Caddy Cargo eHybrid w wersji L1, ale hybryda plug-in dostępna będzie też z nadwoziem L2 oraz w wariantach osobowych.

Przy okazji wejścia w życie nowych przepisów o obowiązkowych systemach asystujących kierowcy (tzw. GSR2) VW Caddy otrzymał w serii m.in. wskaźnik utraty ciśnienia w oponach, Lane Assist i Front Assist z monitorowaniem pieszych i rowerzystów.

I warto dodać, że Caddy Cargo w czerwcu 2024 roku otrzymał najwyższą, bo platynową ocenę skuteczności układów ADAS.

Ponadto Caddy z nadwoziem kombivan, a także warianty furgon z roku modelowego 2025 otrzymały cyfrowy zestaw wskaźników w serii a w opcji pojawić się ma asystent głosowy wspomagany przez ChatGPT.

Volkswagen Samochody Dostawcze podał na razie cennik Caddy eHybrid na rynku niemieckim: Caddy Cargo eHybrid startuje od 36 985 euro netto, natomiast Caddy Maxi Cargo wyceniono od 39 055 euro netto.

Cennik hybrydowego kombivana Volkswagena zaczyna się od 37 450 euro netto, natomiast przedłużony wariant Maxi wymaga wydania już co najmniej 40 670 euro netto. 

Źródło zdjęć: Volkswagen

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

20 − 15 =