W zakładach VW Poznań rozpoczęła się seryjna produkcja Caddy eHybrid. Ta hybryda typu plug-in może przejechać do 120 km w trybie EV.
Caddy od ponad 20 lat jest produkowany wyłącznie w zakładzie Volkswagena w Poznaniu i ze stolicy Wielkopolski trafia na rynki całego świata.
Do tej pory najmniejszy z gamy Volkswagen Samochody Dostawcze oznaczony jako Caddy V był oferowany z silnikami benzynowymi 1.5 TSI oraz wysokoprężnymi 2.0 TDI.
Teraz klienci będą mogli zamówić hybrydę plug-in nie tylko do osobowych wersji Caddy, ale też do furgonów Cargo – w obu przypadkach odmiana eHybrid będzie dostępne w obu długościach nadwozia, czyli standardowej oraz przedłużonej Maxi.
Pierwsze modele Caddy PHEV (z ang. Plug-In-Hybrid Electric Vehicle) zjechały już z linii produkcyjnej poznańskiego zakładu.
Volkswagen Caddy eHybrid oferuje moc 150 KM, która pochodzi z silnika spalinowego i elektrycznego. A w trybie czysto elektrycznym, czyli wykorzystując tylko energię z litowo-jonowej baterii o pojemności 19,7 kWh, Caddy przejedzie nawet 122 kilometry (120 km dla wariantów Cargo).
W związku z produkcją Caddy eHybrid w zakładzie w Poznaniu wprowadzono szereg nowych rozwiązań. Przykładowo w obszarze budowy karoserii zintegrowano 20 nowych robotów a także rozbudowano 22 stacje, wdrożono też m. in. technologię wycinania plazmowego.
Zmiany dotknęły też lakiernię, gdzie dostosowano procesy, by sprostać wymaganiom związanym z produkcją pojazdów z hybrydowym układem napędowym.
Źródło zdjęć: Volkswagen