Na pojedynczym kole to jednak już jakiś wynik… Znacznie przeładowany bus z Polski został zatrzymany na niemieckiej autostradzie A7.
W sobotę 24 września patrol policja autostradowej w rejonie węzła Fulda-Nord zwrócił uwagę na Iveco Daily na polskich numerach rejestracyjnych, którego kierowca wyjątkowo wolno wjeżdżał na autostradę A7.
Kierowca twierdził, że w przykrytej plandeką skrzyni przewozi głównie wełnę izolacyjną. Jednak w trakcie sprawdzania paki okazało się, iż pod lekką wełną znajdują się worki z zaprawą klejąco-szpachlową a każdy z nich waży 25 kg. Do tego ciężkie materiały budowlane nie zostały w ogóle zabezpieczone na czas transportu.
Niedługo później policjanci ze Wschodniej Hesji poddali Iveco Daily ważeniu, które wykazało, że dopuszczalna masa całkowita została znacznie przekroczona – zamiast maksymalnych 3500 kg dostawczak z Polski ważył ponad 6000 kg.
Ostatecznie 30-letniemu Polakowi zabroniono dalszej jazdy przeciążonym busem do czasu przeniesienia nadmiaru ładunku do odpowiedniego pojazdu z odpowiednim tonażem. Ponadto wszczęto odpowiednie postępowanie przeciwko kierowcy za przeciążenie, więc 30-latek musiał wpłacić na miejscu – jak to ujęto w komunikacie – „czterocyfrową kaucję”.
Warto w tym przypadku dodać, że przewożone materiały budowlane nie były przewożone przez przewoźnika wykonującego zarobkowy transport rzeczy a raczej jako transport na potrzeby własne lub ewentualnie jako niehandlowy przewóz rzeczy niezwiązany z jakąkolwiek działalnością gospodarczą (prywatnie).
Na koniec chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że widoczne na zdjęciu Iveco Daily to wersja 35S, a więc z pojedynczymi kołami na tylnej osi. Zatem fabryczne i realne DMC w tym wypadku nie mogło być większe niż 3,5 tony.
Źródło zdjęcia: Polizei