Tylko sama tylna oś była obciążona naciskiem 3600 kg! „Krokodyle” wymierzyły 100 zł kary za każde 100 kg ponad DMC dla kierowcy Iveco Daily.
Niskie mandaty za przeciążenie 3,5-tonowych busów skończyły się z końcem 2021 roku. Jednak inspektorzy ITD nie mają większych problemów, aby wyłapać kolejne przeciążone dostawczaki.
Zobacz też: Przeładowane busy w Granowie – 3000 zł za 2200 kg ponad DMC
Tak też było w poniedziałek 24 stycznia na drodze ekspresowej S5. Zatrzymany w pobliżu wschodniej obwodnicy Poznania bus wyglądał już z daleka na mocno przeciążony.
Zważony przez wielkopolskich „Krokodyli” bus przewoził materiały budowlane i ważył 5,6 tony, z czego nacisk tylko na tylną oś dochodził do 3,6 tony, a więc więcej niż dopuszczalna masa całkowita tego Iveco Daily.
Zgodnie z obowiązującym taryfikatorem kierowca busa otrzymał od gnieźnieńskich inspektorów mandat karny kredytowany w wysokości 2100 zł.
Zobacz też: MAN TGE 4×4 i eTGE – testy na torze off-road i wyścigi na 1/4 mili
I na koniec taka mała refleksja. Trzy dni wcześniej, dokładnie 21 stycznia inny patrol wielkopolskiej ITD za 2200 kg ponad DMC wystawił kierowcy busa maksymalną grzywnę w wysokości 3000 zł.
Oficjalnych „widełek” dotyczących przeładowania pojazdu do 3,5 tony DMC nie ma i pozostaje – jak można się domyślać – zdanie konkretnego inspektora. Jakimi kierują się argumentami jednym razem dając 2100 zł za 2100 kg ponad DMC a innym razem 3000 zł za 2200 kg?
Źródło zdjęć: WITD Poznań